Anar al contingut

Editorial

El cotxe es prepara per al futur

L'anunci del final de vehicles de combustió esperonarà la transició a la mobilitat sostenible, però exigirà incentius econòmics i d'infraestructures

El cotxe es prepara per al futur

JORDI COTRINA

La mobilitat és un dels reptes  més importants de les ciutats del segle XXI. No només per l’aspecte mediambiental, sinó per oferir solucions a les noves necessitats dels ciutadans. El cotxe ha de compartir cada vegada més espai amb vehicles més ecològics, més lleugers i en ocasions més barats. L’impuls dels carrils bicis, l’auge dels patinets i la creació de zones de zero emissions responen a una filosofia del transport sostenible que difícilment hagués prosperat fa una dècada.

Davant d’aquest canvi revolucionari, la indústria de l’automoció ha sabut adaptar-se amb una oferta de cotxes híbrids o elèctrics que ja no és testimonial, sinó prou àmplia com per cobrir les exigències d’una varietat de conductors. L’anunci del Govern que prohibirà la venda de cotxes de gasolina i dièsel per al 2040 esperonarà aquesta necessària transició, però perquè sigui un èxit, caldrà multiplicar els incentius als conductors, econòmics i d’infraestructures.

Entretots

Publica una carta del lector

Escribe un post para publicar en la edición impresa y en la web

De forma paral·lela, també canvia l’adquisició de vehicles. La compra perd terreny davant del rènting (lloguer per anys) o el 'carsharing' (lloguer per hores), en part per raons econòmiques, però també per un concepte de consum ecològic en el qual tenir un objecte no és imprescindible per disfrutar-lo.

La indústria de l’automoció està invertint en fórmules innovadores per ser considerada una aliada -i no enemiga- en la lluita per un món més sostenible. Amb polítiques que l’acompanyin és possible aconseguir-ho.