Editorial

Noves tendències en la música pop

Que un festival tan rellevant com el Primavera Sound faci un pas al capdavant en la qüestió de la paritat només es mereix l'aplaudiment

1
Es llegeix en minuts
prima

prima / FERRAN SENDRA

Que els ritmes llatins i urbans estan marcant la música pop dels últims anys és una dada incontestable com evidencia la puixança de les estrelles del reggaeton i del trap. La conseqüència és que un festival de tant renom com el Primavera Sound, un temple tradicional del públic indie, ha incorporat a la seva programació de forma progressiva a aquests dos gèneres, ja puntals al cartell per al 2019. La decisió ha provocat crítiques entre el públic més tradicional de la cita. No ha sigut aquest l’únic canvi del festival que atrau a més públic a Barcelona, i amb una presència d’espectadors estrangers que en la seva última edició es va situar en el 60%. El Primavera ha atallat de soca-rel la qüestió de la paritat en la seva oferta amb un cartell per al 2019 en què el 52% d’artistes són dones, 30 punts més que aquest any.

Amb la decisió d’una oferta major de trap i reggaeton, el Primavera Sound fa un gir radical per adaptar-se als nous temps i gustos musicals, abandonant la zona de confort en la seva programació que l’ha portat a l’èxit incontestable, apuntalat en les seves 18 edicions al parc del Fòrum. La resposta del públic serà el termòmetre de si és encertada l’aposta. El cas de la qüestió paritària en la programació és un altre cantar. Que festivals tan rellevants com el Primavera Sound donin un pas endavant en la qüestió només es mereix l’aplaudiment perquè ajuda a combatre amb rigor la bretxa de gènere, i no només en l’àmbit estrictament musical.