Anàlisi

'Més que un club', una marca

El Barça confia a explotar al màxim els ingressos alternatius, com l'àrea digital, per arribar al seu objectiu de 1.000 milions el 2021

1
Es llegeix en minuts
jdomenech40499905 barcelona 11 09 2017 enrique tombas y oscar grau durante la 171011140130

jdomenech40499905 barcelona 11 09 2017 enrique tombas y oscar grau durante la 171011140130

Les xifres del Barça són certament astronòmiques i sense competència.Després del traspàs de Neymar la temporada passada, l’entitat va fer un salt en els seus comptes que pretén mantenir per a la temporada actual (2018-2019).El Pressupost, 960 milions, s’acosta cada vegada més a la mítica xifra de 1.000 milions d’ingressos prevista per al 2021 per la directiva, sense que hi hagi en cartera la venda d’un 'crac' (que se sàpiga) com la de l’astre brasiler l’any passat.

L’equip que presideix Josep Maria Bartomeu confia en els ingressos alternatius i a explotar al màxim les possibilitats de l’àrea digital en mercats estratègics per al club com els EUA la Xina. Es tracta d’un terreny extens per explorar, que permetria reforçar els ingressos procedents deTVomàrqueting, que avui formen el gruix dels recursos de l’entitat. I això és gràcies que a més d’un club, el Barça és unamarca.

Notícies relacionades

Per això, amb aquestes quantitats, recurrents i estables, supleix una bona part de l’ingrés extra que va suposar la venda de Neymar.S’hi ha d’afegir 131 milions previstos en traspassos aquesta temporada, uns ingressos que són molt més difícils de preveure, però que, segons el conseller delegat del club,Òscar Grau, el Barça ha de potenciar per convertir-se en “venedor”. Ho faciliten les condicions del mercat (preus astronòmics) i la productivitat de la fàbrica de jugadors que ésLa Masia.

Només potenciant la marca i exprimint-la al màxim, el Barça podrà mantenir el ritme de creixement dels seus comptes, ja que a mesura que augmenten els ingressos ho fan també les despeses. Però l’engranatge només funciona si a una bona gestió econòmica se n’hi suma una altra d’esportiva, amb títols. És l’única forma que la marca mantingui o guanyi valor i, per tant, se n’hi pugui treure més partit. Abans de l’estiu ho sabrem. 

Temes:

Futbol