Editorial

Denúncies contra l'assetjament a domicili

El primer pas per combatre els abusos masclistes comesos per alguns repartidors és la denúncia pública i privada, i la divulgació dels casos

1
Es llegeix en minuts
undefined41025008 barcelona   barcelones    20 11 2017    sociedad    acoso a 180811180552

undefined41025008 barcelona barcelones 20 11 2017 sociedad acoso a 180811180552 / JOAN PUIG

Les xarxes estan servint de nou per donar visibilitat i denunciar comportaments masclistes arrelats en la societat. Aquesta vegada, no són poques les dones que recorren a internet per revelar la por i la impotència que els han provocat actituds que arriben al’assetjament per part d’alguns repartidors i treballadors a domicilid’alguns repartidors i treballadors a domicili, que utilitzen implícitament la intimidació de saber on viuen elles i quin és el seu mòbil. És precisament el telèfon d’aquestes víctimes, el número de les quals és facilitat només per rebre un encàrrec, un menjar o un servei tècnic, l’instrument d’aquests depredadors. Algunes companyies del sector, per qüestió d’imatge, per convenciment o per les dues coses, han pres mesures per evitar aquestes situacions i aplicar sancions. La reacció interna de totes aquestes empreses i dels mecanismes de protecció de dades per perseguir un ús indegut és exigible per tallar l’amenaça sobre les dones, així com l’actuació policial en els casos en què aquests assetjadors entren directament en el terreny delictiu.

El primer pas, com ha ocorregut amb vells comportaments detestables similars, és el de la denúncia, pública i privada. Moviments com el de #MeeToo han demostrat que silenciar aquestes actituds masclistes ha sigut històricament la pitjor manera de combatre-les. En aquest sentit, és d’elogiar que les afectades facin sentir el seu “ja n’hi ha prou” i resulta raonable animar-les a acudir en el seu cas a la policia o la justícia.