Anar al contingut

Editorials

Pagar per veure esport a la TV

El nou model de negoci, amb defensors i detractors, ha arribat per quedar-se, en benefici de les plataformes, LaLiga i els clubs

Pagar per veure esport a la TV

Aquest diumenge es disputarà un dels pocs partits de futbol de nivell que aquesta temporada es poden seguir en obert per televisió. A la Liga Santander només pot veure’s sense pagar un dels partits de la jornada –dels menys interessants, tot cal dir-ho– i a la Copa del Rei, determinades eliminatòries, les semifinals i, en funció de la subhasta de la Federació, la final i un esdeveniment com el de la Supercopa que demà enfronta, a Tànger, Barcelona i SevillaLa resta de les competicions es veuran en plataformes de pagament, principalment a través de Movistar+, la gran vencedora de les diferents subhastes en la pugna per les retransmissions del mercat futbolístic. Aquesta temporada, la plataforma de Telefónica emetrà els partits (vuit de primera més el Partidazo) gràcies a l’acord amb Mediapro, que ostenta els drets, però en la següent (des del 2019 fins al 2022), Movistar+ serà la propietària en exclusiva, sense haver de recórrer a altres empreses del sector, amb la qual cosa això representa l’augment dels seus ingressos per publicitatOrange TV també oferirà el mateix paquet, en funció dels requeriments de la CNMC, que li permeten accedir a una part de l’oferta ‘premium’, però no així Vodafone, que han renunciat al mercat. Quant a la competició europea, la situació és més radical, per tal com Movistar+ té els drets d’explotació fins al 2021, mentre que Mediapro es queda amb el negoci en bars i locals públics. En conseqüència, ja no podrà veure’s cap partit de la Champions en obert, com passava fins ara amb Antena 3 i TV-3, i només s’emetrà un partit per jornada de l’Europa League.

Entretots

Publica una carta del lector

Escribe un post para publicar en la edición impresa y en la web

Estem, doncs, davant d’un panorama que, amb el temps, ha anat derivant fins aquesta situació cada dia més irreversible, amb el factor determinant que l’aposta de Movistar+ també se centra en altres esports, com el bàsquet, la fórmula 1 i el Mundial de motociclisme. És un model de negoci implantat amb notable èxit en altres països (especialment a la Gran Bretanya), que gira entorn de la competició com a espectacle, beneficiant tant la plataforma guanyadora de la subhasta com LaLiga, que aquesta temporada guanyarà 1.300 milions d’euros, i, en conseqüència, els clubs, que així augmenten la seva capacitat econòmica. Un model cada dia més consolidat de veure esport, amb defensors i detractors, que ha arribat per quedar-se.    

0 Comentaris
cargando