IDEES

El tràiler com a veritat absoluta

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp44408125 a view of the crowd at the warner bros  theatrical panel for180726165712

zentauroepp44408125 a view of the crowd at the warner bros theatrical panel for180726165712 / Chris Pizzello

¿Ens hem de prendre els tràilers com a veritats absolutes? Porto un temps boja (i entretingudíssima) amb les reaccions als tràilers de les pel·lícules més o menys esperades. La setmana passada va ser formidable en aquest sentit perquè van coincidir en el temps (amb motiu de la seva estrena a la Comic-Con de San Diego) elsd’'Aquaman', 'Glass', '¡Shazam!' i 'Godzilla II: Rey de los monstruos’. No recordo temps millors per a aquests avançaments. I no em refereixo tant a la seva qualitat (és evident que el tràiler ha conegut èpoques molt bones i ha donat peces de gran valor artístic) com a la seva repercussió, al cas insòlit i desorbitat que se’ls fa.

Hi ha articles escrits a consciència que semblen estudiar els tràilers com si es tracés de la pel·lícula sencera.

Notícies relacionades

Com tantes coses, la nova febre pel tràiler té el seu costat bo i el seu costat dolent (o no tan bo). El bo: l’expectació, l’atenció, el debat. Com a fan de l’estrena com a esdeveniment m’agrada el rum-rum a internet durant l’espera, el degoteig de comentaris (això sí: polaritzats i extrems) i la conversa (no la discussió acalorada) entorn d’aquests tràilers. També em guanyen les teories que s’activen, l’especulació sobre els seus misteris, les lectures minucioses de les seves imatges a la recerca de pistes sobre les pel·lícules que venen. En aquest sentit, l’anàlisi d’aquests avençaments ha assolit nivells insospitats, fins i tot delirants.

Proliferen els articles que els desglossen a consciència, que exploren les seves referències i que, en alguns casos, semblen estudiar-los com si en comptes d’un avançament es tractés de la pel·lícula sencera. Això últim em porta al costat no tan bo (o directament dolent). És aquesta tendència a prendre-se’ls com a veritats absolutes, a decidir si les pel·lícules són bones o dolentes en funció d’una petita mostra. Sembla que ja està decidit que 'Aquaman' serà un disbarat (tot i que la dirigeixi James Wan, un dels millors directors en actiu) i que 'Godzilla II: Rey de los monstruos’ serà una obra mestra (tot i que hàgim vist poc més de dos minuts d’imatges). En un altre moment això resultaria anecdòtic, però vista l’absurditat i la seriositat amb la qual els estudis es prenen aquestes coses... ¿Aquest soroll podria condicionar el cicle vital i la recepció real d’aquestes pel·lícules?