Editorial

L'auge dels concerts estivals

L'explosió de festivals i passis de grans estrelles aquest mes de juliol a Catalunya és la confirmació que el negoci està en la música en directe

1
Es llegeix en minuts
jgarcia44137787 graf3002  madrid  03 07 2018   la cantante colombiana shakir180705174632

jgarcia44137787 graf3002 madrid 03 07 2018 la cantante colombiana shakir180705174632 / Luca Piergiovanni

L’aliança entre estiu i música en directe viurà aquest cap de setmana un formidable tret de sortida a Catalunya. un formidable tret de sortida Sol passar cada any, però costa trobar-ne un en el qual es concentri una oferta tan nombrosa i variada com la que es viurà els pròxims dies. En una llista gairebé interminable es reuniran, al llarg dels pròxims dies, estrelles com Luis Miguel, Judas Priest, Shakira, Pearl Jam, Beyoncé, Rufus Wainwright i Joan Manuel Serrat. I ho faran en escenaris tan diversos com el Palau Sant Jordi, l’Estadi Olímpic, el parc de Can Zam a Santa Coloma de Gramenet, els Jardins de Pedralbes o el Castell de Peralada, a l’Empordà. I convé recordar que venim del Primavera Sound i del Sónar, i que el festival Cruïlla també aterra a mitjans de mes al Fòrum.

Si hi ha tanta oferta és perquè també hi ha demanda. És notori l’atractiu que tenen festivals com el Primavera o el Sónar per al públic internacional. És més local l’audiència que assisteix a la resta de festivals i a actuacions estiuenques que no arriben sota un únic patró. Als tradicionals promotors privats per als grans recintes, tipus Estadi o Sant Jordi, s’hi uneixen els ajuntaments, les fundacions bancàries o un casino, com passa a Peralada, més el suport del patrocini de marques de cervesa. Aquesta explosió de concerts és, en definitiva, la confirmació de l’auge de la música en directe, al voltant de la qual es mou el negoci musical actual després de la caiguda de la venda de discos per la pirateria.