EDITORIAL

Tramvia: per un pacte de ciutat

El projecte d'unir el Trambaix i el Trambesòs no ha de veure's torpedinat per motivacions partidistes

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp31974936 ada colau tranvia170702183507

zentauroepp31974936 ada colau tranvia170702183507

Un dels objectius més perseguits per l’equip d’Ada Colau ha sigut aprovar, en aquesta legislatura, el projecte de tramvia de 3,8 quilòmetres que ha d’unir el Trambaix i el Trambesòs entre Francesc Macià i les Glòries. Després de múltiples estudis i d’aprovacions tècniques que recomanaven la solució del tramvia per la Diagonal, per ser la més adequada en relació cost-benefici, menys impacte ambiental i màxima rendibilitat, l’alcaldessa es va proposar aconseguir el màxim consens polític. Després d’haver reformat la proposta amb un plantejament que rebaixava l’inicial i que consistia a prolongar el Trambesòs almenys entre les Glòries i Verdaguer, l’alcaldessa comptava d’obtenir el suport imprescindible d’ERC. Però no ha sigut així. La postura contrària dels republicans, reticents al pacte, deixa el projecte en l’aire, amb l’enèsima dilació d’una obra que no només ha de beneficiar la ciutat de Barcelona sinó tot el seu entorn metropolità.

La fragilitat política de Colau i, al mateix temps, la falta d’una coalició sòlida en contra seu, amb la perspectiva ineludible de les pròximes eleccions municipals, destorben el desenvolupament d’una estructura que no hauria de dirimir-se en clau partidista. Encara que es tracti d’una reducció a la baixa, la primera fase fins a Verdaguer es preveu imprescindible per, en els pròxims anys, acabar de concretar una connexió que milloraria sensiblement la qualitat de vida dels barcelonins.