'Influencers' i moda

Aquest feminisme de consum

És una paradoxa perversa el que estem venent a les nostres adolescents: t'has de sentir segura de tu mateixa, però no gaire

1
Es llegeix en minuts
mroca34519403 fotodeldia  fwb101 berl n  alemania   30 06 2016   modelos d160701165158

mroca34519403 fotodeldia fwb101 berl n alemania 30 06 2016 modelos d160701165158 / JENS KALAENE

La setmana passada es va viralitzar un vídeo de la influencer d'aquest país en què animava les seves seguidores adolescents a estimar-se tal com eren. Al vídeo els venia la idea que les dones són les primeres que critiquen les altres dones. Nena, si vens moda i totes les teves seguidores són dones, no hi ha dubte que alguna et criticarà, que així és internet. Però la veritat és incidir en aquest tòpic masclista no queda gaire bé en un vídeo que parla de sororitat.

L'anunci presentava una colla de noies que lluïen la marca de llenceria que la influencer promociona (cobrant, és clar) i… bingo. No hi ha talles grans, per tant la noia talla XL ha de lluir un conjunt nude quan les altres el porten blanc. 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

A l'hora de destacar el més bell de cada noia es deia que la noia XL tenia les mans i els ulls molt bonics. Un cul o uns pits ben grossos, pel que es veu, no és bonic per a aquesta marca (tot i que sí que ho és per a molta gent). I per últim, resulta que la influencer que viralitza l'esmentat vídeo té una marca de roba… que no ven la talla XL. 

Aquest vídeo s'assembla a un vídeo reivindicatiu i que transmeti una mica de sororitat tant com jo m'assemblo a Penélope Cruz encara que totes dues siguem morenes d'ulls negres.

La dona que compra molt ho fa perquè vol estar millor, perquè no està del tot contenta amb ella mateixa

Notícies relacionades

Hi ha un tipus de feminisme "sí, però no", el tipus de feminisme que serveix per vendre samarretes, llenceria, roba… Però la dona que compra molt ho fa perquè vol estar millor, perquè no està del tot contenta amb ella mateixa. És aquell feminisme d'anuncis de sabó que presenten "dones reals", dones amb més pes que la model mitjana però convenientment photoshopejades: una cosa és que no siguin primíssimes, una altra és que les animem a deixar de comprar cremes anticel·lulítiques o anar al gimnàs. És un feminisme light molt allunyat del transfeminisme, més compromès, que inclou ens les seves propostes l'ecologia i l'anticonsumisme.

És una paradoxa perversa aquest feminisme que els estem venent a les nostres adolescents: t'has de sentir segura de tu mateixa, però no gaire. Feminisme de consum