1
Es llegeix en minuts
jgarcia41977526  frankenstein  de guillem morales  basado en la novela de ma180216185316

jgarcia41977526 frankenstein de guillem morales basado en la novela de ma180216185316

L’oferta teatral de Barcelona adopta, a vegades, aspectes sorprenents. I un arriba a pensar si no és la mateixa cartellera la que decideix organitzar-se al seu aire, aliena al que decideixin productors i programadors. Diguin-me, per exemple, qui ha fet que coincideixin en aquest moment, als escenaris de la ciutat, dos clàssics de la literatura universal com són Moby Dick i Frankenstein si no és la voluntat dels dos monstres (dit en el sentit més admiratiu) de sortir a córrer junts l’aventura del teatre i emborratxar-se fins a altes hores amb els aplaudiments del viu i el directe, una cosa difícil de viure dins de les pàgines d’un llibre.

    

¿Qui ha fet que coincideixin als escenaris de BCN dos clàssics com 'Moby Dick' i 'Frankenstein', sinó la voluntat dels dos monstres de sortir a córrer junts l'aventura del teatre?

El clàssic de Henry Melville i el de Mary Shelley coincideixen una altra vegada en un format, el del teatre, que no els és aliè del tot. El que és destacable, ara, és que, per allò de no desentonar amb els temps, s’han fet acompanyar de dos assenyalats autors de les noves generacions: Juan Cavestany, autor de l’adaptació de Moby Dick, que a més a més d’un premiat autor de teatre també és un home de cine i televisió (la seva última sèrie, Vergüenza, ha suscitat l’entusiasme general), i Guillem Morales, artífex del nou Frankenstein, brillant cineasta (guionista i director de la pel·lícula Els ulls de la Júlia, entre altres), que, vinculat ara a la indústria anglosaxona, està triomfant ni més ni menys que a la BBC.

Notícies relacionades

La revisió dels dos clàssics suposa, doncs, també, l’estrena de dos autors contemporanis; un exercici d’enorme enfortiment per a l’estat del nostre teatre. Una altra manera de fer múscul que es repetirà (curiosa coincidència també) amb l’arribada d’un altre grup de grans clàssics, de la mà, cada un, del seu corresponent col·lega actual. Atents a Les Troianes d’Eurípides i Alberto Conejero, a Èdip de Sòfocles i Jeroni Rubió, a Medea d’Eurípides, Lluís Pasqual i Alberto Conejero, i Bérénice de Racine i Josep M. Vidal.

 Tots junts, a Barcelona, al capritx de la cartellera dels pròxims mesos. 

Temes:

Teatre