EDITORIAL

Unir el tramvia per la Diagonal

La reivindicació simbòlica de les entitats veïnals i sindicals de l'àrea metropolitana, expressada en una manifestació, persegueix superar el bloqueig polític del projecte de tramvia de 3,8 km per la Diagonal

1
Es llegeix en minuts

La reivindicació simbòlica de les principals entitats veïnals i sindicals de l’àrea metropolitana, expressada ahir en una manifestació reivindicativa i festiva, persegueix superar el bloqueig polític del trajecte de tramvia de 3,8 quilòmetres en línia recta que uniria el Trambaix i el Trambesòs, entre les places de Francesc Macià i de les Glòries, a través de l’avinguda de la Diagonal. El projecte d’unió, que l’Autoritat de Transport Metropolità ja preveia el 2001, va rebre un reconeixement el juny del 2017 amb l’aprovació de l’estudi informatiu pertinent que contemplava quatre hipòtesis, una de les quals era la que reunia més consens tècnic, amb una relació més gran cost-benefici, un menor impacte ambiental i una màxima rendibilitat. El pas del tramvia pel centre de l’avinguda de la Diagonal és també la preferida de l’equip d’Ada Colau, encara que ella mateixa ha afirmat: «No posarem ni un sol raïl sense consens polític». Aquí incideix la pressió veïnal: a desbloquejar les prevencions de l’oposició perquè sigui realitat una idea que no només ajudaria a enfortir el mitjà de transport més econòmic, més accessible i més ràpid, sinó a connectar de manera eficient els nou municipis afectats i tot l’entorn metropolità.

Amb l’escenari de l’aprovació dels pressupostos a primer terme, la necessària abstenció de Xavier Trias sembla implicar l’abandó de la partida per al tramvia, un factor que hauria de sospesar-se en benefici de tota la ciutadania.