EDITORIAL

Les inversions pendents per soterrar vies

Fins ara només hi ha hagut promeses i molt poques realitats a Sant Feliu, l'Hospitalet i Montcada i Reixac

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp41660124 hospitalet180118192120

zentauroepp41660124 hospitalet180118192120 / FERRAN NADEU

La visita del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, permet augurar que el projecte de soterrament de la via fèrria a Sant Feliu de Llobregat serà per fi una realitat. Si ens atenim a les promeses del Govern central, en la línia d’enfortir les inversions a Catalunya, es preveuen la licitació de les obres el 2019.

Així mateix, una altra antiga i potent reivindicació popular, la de la supressió del pas a nivell del Bogatell, a Montcada i Reixac, entra en una fase decisiva després de l’adjudicació del projecte bàsic per soterrar la línia R-2. Tant en una localitat com en l’altra –com també a l’Hospitalet, pròxima parada del ministre, per anunciar la imminència del soterrament i de l’intercanviador de la Torrassa, clau en la xarxa ferroviària del cinturó barceloní–, al moderat optimisme se li posa sordina perquè l’experiència de les promeses incomplertes durant molt de temps, no ha fet sinó reforçar la incredulitat de veïns i polítics locals.

A Sant Feliu, el projecte estava redactat i aprovat des del 2010, i va ser el 2007 quan es va firmar un conveni a Montcada entre Adif, el ministeri i l’ajuntament, i quan es van aprovar les obres a l’Hospitalet. I fins ara només hi ha hagut promeses i molt poques realitats. La sensació de desemparament, les lamentables xifres de víctimes, el fet de tenir ciutats partides per la meitat, amb el consegüent caos urbanístic i circulatori, han de desaparèixer com més aviat millor. És una urgència de primer ordre.