Recuperar el turisme

Convé incidir en la necessitat de portar a terme mesures de promoció immediata del sector

1
Es llegeix en minuts
Recuperar el turisme

JOAN PUIG

Abans dels atemptats de l’agost i de la situació política a partir del setembre, el turisme a Barcelona es debatia entre dos pols: la conjugació de l’enorme aportació a la riquesa de la ciutat i la problemàtica dels excessos provocats pel sector. Després dels esdeveniments de l’últim trimestre, el turisme s’ha convertit també en una guerra de xifres estadístiques per valorar en quina mesura s’ha vist afectat per les circumstàncies crítiques que ha viscut la ciutat i tot Catalunya. Una confrontació que, per una banda, aporta dades globals que permeten una valoració positiva en el conjunt anual i que, per una altra, en més o menys mesura, segons les fonts, indica un descens notable, encara que més lleu del que es podia preveure, en l’últim trimestre. El cert, no obstant, és que la baixada ha sigut més perceptible en la franja del turisme mitjà-alt, de més poder adquisitiu, i en aquells esdeveniments puntuals, convencions i grups de visitants, que han preferit altres destinacions a causa de la inestabilitat. L’afluència de passatgers se n’ha ressentit mínimament però, al mateix temps, ha baixat el turisme de qualitat, que aporta més benefici.

Més enllà de les lectures sobre el passat, convé incidir en la necessitat de portar a terme mesures de promoció immediata del sector. Barcelona continua sent una destinació predilecta, avalada per distincions internacionals. I aquest és un actiu, econòmic i social, que no es pot dilapidar.