Un autobús sota sospita

Enquesta personal sobre l'H12

El transport públic és la xarxa articuladora de qualsevol gran ciutat i a Barcelona ha de millorar

1
Es llegeix en minuts

Estic una mica mosca. Al llarg de la meva vida, no m’ha tocat mai ser entrevistat per a una enquesta. Mai he pogut valorar els polítics, ni opinar què em preocupa de la meva ciutat. Tampoc conec ningú de la meva família o dels meus amics que hagi sigut enquestat mai. En canvi, curiosament fins i tot m’ha tocat un pessic de la grossa de Nadal. ¿És que sempre pregunten als mateixos? ¿S’inventen les respostes? Dec tenir mala sort, però a canvi disfruto d’aquesta columna i opinaré sobre l’autobús.

    

Durant un any, he realitzat una enquesta particular sobre la línia H-12. La conclusió és la següent: és fals l’horari de circulació que posa a la parada. No passa cada sis minuts des de les set del matí fins a les nou del vespre. Calculo que passa cada vuit o nou minuts. Encara que a vegades en triga més de 10. És fàcil de saber, perquè el cartell d’arribades ho diu clarament, i fins i tot arriba a marcar 14 minuts. Ara bé, d’aquest cartell no te’n pots fiar. A vegades indica set minuts i passa ja, o va baixant el minutatge, per, de cop i volta, passar d’un sol minut a vuit sense solta ni volta. Crec que el mínim que podem exigir-li a una ciutat que presumeix de smart city, és que no et tracti de tonto i que un directori electrònic sigui fiable. 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Una altra dada de la meva enquesta és que, de tant en tant, se salten algun autobús. A vegades el conductor ho explica: l’anterior s’ha avariat. Això acostuma a passar més sovint del que seria raonable. I especialment succeeix en dies de vaga, on al servei mínim s’hi suma l’avaria màxima. Més fenòmens estranys: de tant en tant venen dos H-12 seguits, tocant-se. El primer ple de gom a gom, i el segon buit. Però com que són tan llargs i no se sap quin número ve darrere, agafes el primer que arriba. 

Notícies relacionades

    

El transport públic és la xarxa articuladora de qualsevol gran  ciutat i a Barcelona ha de millorar. Benvinguda sigui la recent incorporació de noves línies. Però s’ha de consolidar el conjunt i és necessari el tramvia. Únicament així es podrà competir amb l’automòbil i aconseguir una urbs més sana i transitable