pantalles

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp25561368 mcx03  seattle  eeuu   02 04 14   fotograf a cedida por amaz170911203613

zentauroepp25561368 mcx03 seattle eeuu 02 04 14 fotograf a cedida por amaz170911203613 / AMAZON HANDOUT

Ens agrada tant el que és nou, que tendim a considerar-ho sempre millor que el que ja existeix. Però, a vegades, les aparences enganyen. El que és nou no és sinònim d’immillorable, ni tot el que és tradicional és només passat.

    

Ens van dir que amb la generalització de les noves tecnologies ho tindríem tot a l’abast d’un clic i que comptaríem amb una oferta completa de serveis d’una manera ràpida i fàcil d’usar. Però la veritat és que una de les barreres que els consumidors troben quan han d’elegir entre un menú cada vegada més gran de serveis en streaming, cadascun amb els seus continguts, preus i ofertes en molts casos lligats a ofertes múltiples de telefonia, és una sensació de confusió i cap opció és completa.

    

Dave Morgan, director de Simulmedia, empresa de tecnologia de màrqueting, deia al New York Times que «el futur de la TV en streaming no serà ordenat». Les idees per frenar aquest fenomen remeten als vells paquets de cable que s’oferien incloent tots els canals disponibles amb un preu únic. Però això sembla ara impossible tenint en compte l’enorme competitivitat existent en el ­sector.

    

Però no descartem que ben aviat algú tingui la idea d’oferir, com a intermediari entre usuaris i proveïdors de continguts, una opció que inclogui tots els catàlegs de diverses plataformes, basant la tarifa a pagar en el consum a la manera de les dades en telefonia. 

    

Així, seria possible veure estrenes de Movistar, HBO, Amazon o Netflix pagant només pel que s’ha vist, sense pagar l’abonament mensual de totes les plataformes. Sona difícil, però el tema ja és motiu de comentaris cada vegada més freqüents, perquè la proliferació d’ofertes de pagament comença a ser excessiva. Sky ja s’anuncia i AMC ha notificat que ho farà ben aviat.

    

També en el món de la publicitat hi ha notícies que ofereixen versions diferents dels que opinen que els nous mitjans ofereixen millors serveis que els tradicionals. CivicScience va realitzar un estudi a l’agost en què analitzava el comportament dels consumidors a la xarxa per comprovar si la publicitat en xarxes socials realment funciona. La investigació va arribar a la conclusió que molt pocs usuaris d’internet als EUA havien fet una compra basada en els anuncis de Facebook o Snapchat: només l’1% dels enquestats de més de 13 anys va assegurar haver realitzat alguna compra després d’haver vist un anunci a Snapchat. La dada respecte a Instagram era del 4%. Pel que fa a Google, l’empresa està reemborsant als anunciants que van utilitzar el DoubleClick Bid Manager de la companyia entre el 7% i el 10% del que van comprar, ja que van acabar apareixent en llocs amb trànsit fals.

Notícies relacionades

    

I més. Encara que es tendeix a creure que la música digital ha reemplaçat per als millenials la ràdio, el cert és que el 93% d’ells segueix sintonitzant-la cada setmana d’acord amb un estudi elaborat per Nielsen. Segons l’empresa d’investigació Think­Now Research, el 58% dels usuaris dels EUA d’internet veuen la televisió a Netflix, i el 50% va utilitzar YouTube, però el 68% contínua majoritàriament veient les cadenes en obert.