GENT CORRENT

Àlex Villarroya: «Si vaig ajudar els meus amics, ¿per què no més gent?»

Els parcs temàtics han esquitxat d'il·lusió la vida d'aquest jove i s'han convertit en el seu 'modus vivendi'

3
Es llegeix en minuts
zentauroepp39513231 barcelona 31 07 2017 contraportada entrevista con alex  un a170827213634

zentauroepp39513231 barcelona 31 07 2017 contraportada entrevista con alex un a170827213634 / RICARD CUGAT

Dels llibres a la pantalla de cine, les aventures agafen vol. Imatge, moviment i so, encara que deixin en segon pla la nostra imaginació, però ens porten de viatge. I, quan aquestes històries són les protagonistes d’un parc d’oci, l’evasió creix. És el que ha fascinat sempre Àlex Villarroya (Barcelona, 1983), entrar en altres mons i viatjar sense límits, com en la volta al planeta en quatre minuts que en el seu 30è aniversari ha inaugurat aquest any el parc de Futuroscope de Poitiers. Aquest és un dels destins de www.pa-community.com, la plataforma que l’Àlex va crear fent de la seva afició la seva professió. 

¿Què és www.pa-community.com?

És una web especialitzada en parcs temàtics. En ella hi ha fòrums de visitants que comparteixen experiències, i es compra l’entrada a més d’un centenar de parcs. També hi ha consells i trucs per disfrutar-ne més.

¿Hi ha algun truc per evitar les cues?

Mentre la gent menja s’ha d’anar a les atraccions més sol·licitades. I no s’ha d’entrar en les primeres, on va tothom, sinó anar fent el recorregut invers, començar pel final. Ja hi ha apps per reservar hora i entrar més ràpid en una atracció.

¿I per no deixar el sou al parc?

Emportar-se el menjar de casa. Molts parcs tenen àrees de pícnic i permeten entrar menjar. Si no, es pot sortir a fora a fer el pícnic i tornar a entrar. És important que un parc d’oci ofereixi varietat gastronòmica i no només fast food. Encara que menjar bé i ràpid és compatible. 

¿Què valora més d’un parc?

La seva essència és fer-te sentir en un altre món, més enllà de deixar anar adrenalina, vius en la teva pell una cosa que no existeix de debò. Com més t’ho faci sentir, millor és.

Els parcs són una reverberació del màrqueting que els fa néixer.

Recreen la vida de mites de pel·lícules o sagues que ja arrosseguen fans, com Harry Potter, i ho porten a nivell experiència, fins i tot en el menjar. Disney ho ha fet bé. Només a Orlando té un resort amb cinc parcs.

I el més gran d’ells, el Magic Kingdom Park, és el més visitat del món. L’any passat hi van anar 20.395.000 persones.

Sí, els parcs als EUA i el Japó són espectaculars, perquè són països on les marques tenen molt més pes que a Europa. Aquí, com que tenim molta riquesa cultural, parlem de turisme de creuers o gastronòmic, però el de parcs d’oci encara no té relleu.

¿Creu que n’anirà guanyant?

Sí, perquè les persones busquem constantment noves emocions. I per això aquesta indústria creix. Els parcs de Disney són principal destí turístic. Segons Facebook, des dels seus parcs a Orlando és des d’on s’ha publicat més.

'Selfies' i xarxes són aliats de les companyies, publicitat gratuïta. Però fer fotos i compartir-les ens roba vivència real.

Jo visito molts parcs, elegeixo destí de vacances en funció del parc que vull anar a veure, però el primer dia no agafo el mòbil, així el visc amb tots els sentits. Després faig fotos. S’ha d’equilibrar.

¿Com va decidir obrir el negoci digital?

Els meus amics em tenien com un expert en parcs. Jo els aconsellava. I, estudiant informàtica a la UPC, vaig pensar en la web més aviat per al meu cercle. Però després vaig pensar: si els vaig ajudar a ells, ¿per què no a més gent? Aquesta és la màgia d’internet, poses al servei de la gent el que se’t dona bé. Ara som el tripadvisor dels parcs d’oci.

Notícies relacionades

Faci’ns la seva recomanació.

A Espanya hi ha grans desconeguts. I fora, si Disney París ja es coneix, es pot anar al d’Astèrix. I també a França, Futuroscope és emocionant i instructiu. La seva volta al món és impressionant. H