Editorial

De l'automòbil a l'Automobile

El saló centenari s'adapta a les necessitats del sector i als nous valors de la marca Barcelona

1
Es llegeix en minuts
 

  / ALBERT BERTRAN

Apunt de celebrar el seu centenari, el Saló de l’Automòbil de Barcelona es reinventa en l’Automobile Barcelona. Aquest aparent joc de paraules amaga una autèntica transformació estratègica de gran calat. En primer lloc, evidencia que el certamen barceloní treballa colze a colze amb la indústria. El gran vector de la innovació en la indústria de l’automòbil comença a ser la connectivitat, que tots els actors del sector identifiquen com el principal element de competitivitat a mitjà i llarg termini. En segon lloc, els organitzadors i Fira de Barcelona donen una nova lliçó de capacitat de reposicionament dels grans salons. La clau és l’especialització, perquè la simple exposició reiterativa de les novetats sectorials ha quedat obsoleta en un món hiperconnectat i globalitzat. I per últim, resulta una estratègia summament intel·ligent la creació de sinergies entre salons de llarga tradició com el de l’Automòbil i èxits recents com el Mobile World Congress. Que Barcelona s’identifiqui com una marca de salons i congressos associats a conceptes clau de l’era digital com la connectivitat i la comunicació mòbil és alguna cosa més que una suma, és una multiplicació.

    

Les novetats que es podran veure aquests dies a Barcelona i les aportacions que es podran sentir en el 'Connected Hub' deixen clarament en evidència que les grans marques automobilístiques estan plenament llançades a la seva definitiva transformació digital. Els cotxes volen seguir sent l’epicentre de la gran indústria, però tenen clar que per continuar exercint aquest lideratge s’han d’adaptar no només a la nova tecnologia sinó a la nova mentalitat. La connectivitat, la conducció automàtica, les energies sostenibles i la usabilitat són les claus de la nova indústria de l’automòbil, lluny de valors més arcaics com la velocitat, la potència, l’aerodinàmica o l’espectacularitat. Hi segueixen estant, però en un segon pla, perquè no són ara la primera demanda dels compradors.

Notícies relacionades

  

 Finalment, la bona salut de l’Automobile Barcelona reflecteix el bon moment que viuen les plantes de fabricació del sector a Catalunya i en el conjunt d’Espanya gràcies a la capacitat de negociació i d’acord tant dels sindicats com de les organitzacions patronals.