Dues mirades

1
Es llegeix en minuts

La gran festa de la compra va començar amb el Black Friday i va acabar amb el Cyber Monday. I l'aire es va omplir de paraules com oferta, descompte, promoció... La proximitat del Nadal i el bombardeig dels missatges es van aliar per crear l'ambient propici, per generar aquell estat d'inquietud que empeny a actuar, com si el temps s'esgotés, com si no es pogués deixar escapar la gran oportunitat. Es tracta de comprar, comprar per sobre de tot, comprar per sobre de la raó. Encara amb les romanalles de la festa, amb aquell aire que ara fa olor de paper d'embalar i poliespan i en què ressonen els estossecs de la targeta de crèdit i més d'un engany, arriba el Giving Tuesday (el dimarts per donar).

Notícies relacionades

La celebració de tants dies especials ocasiona cert atipament, però oferir, encara que tan sols sigui per 24 hores, el protagonisme a la paraula donar, no deixa de ser una operació de salvament important. Bàsicament, perquè no caigui en desús públic, perquè no es converteixi en un arcaisme.

Donar una mica de temps. O una mica de talent. O el preu de tres cafès. O el d'un menú. O més, si es pot, si es vol. Aquest és aquest dimarts. El dia mundial dedicat a donar i col·laborar amb causes socials. En una pàgina web (givingtuesday.es), un llistat de projectes, grans o petits, per escollir. L'aparador de la solidaritat. Almenys, durant un dia, és agradable sentir-se alguna cosa més que consumidors, d'objectes o d'idees.