La Fira, una història d'èxit

1
Es llegeix en minuts

Barcelona, ciutat de fires i congressos deia el lema que intentava internacionalitzar la capital catalana els anys 60-70 del segle passat. Abans que el boom olímpic ho canviés tot i posés la ciutat definitivament al mapa del món. Amb l'entrada a la Comunitat Econòmica Europea va arribar l'obertura, i les fires es van multiplicar per tot arreu. Madrid va sorgir com a gran competidora amb Ifema, i també València, Bilbao i tantes altres. Semblava que s'acabava un regnat de dècades, al mateix temps que el turisme començava a desbordar totes les previsions.

Notícies relacionades

Però, afortunadament, els canvis no han sigut tan dràstics. Els anys de bonança, la ciutat va continuar competint en els seus certàmens clàssics com Alimentaria, Automòbil, Construmat, Nàutic, encara que semblava que Madrid, amb el suport de l'Estat, se n'emportaria la part més important fins i tot a costa de doblar els salons, competint amb Barcelona com si es tractés de dos països. Fa unes setmanes, la presidenta de la Comunitat, Cristina Cifuentes, expressava el seu desig d'emportar-se la gran fira del Mobile, emparada en la vaga de metro a Barcelona. En va. La ciutat ha sortit bé de la crisi i d'aquests reptes. El model publicoprivat de la Fira, en què empreses i institucions s'hi han implicat i han lluitat pels mercats, ha donat els seus fruits. No només s'ha reflectit en el salt en superfície disponible amb el gran recinte de l'Hospitalet, sinó en l'adaptació als temps. La Fira s'ha sabut obrir al gran camp de les noves tecnologies i assentar-se sense rival.

De la mà del Mobile World Congress, verdader estendard que ja fa 10 anys que manté una estada d'èxit a la ciutat i la converteix en la capital mundial del mòbil, la Fira ha sabut sumar altres cites de referència: ciutats intel·ligents (smart cities), emprenedoria, internet de les coses, tecnologies del Sónar, In3dustry (3D), comerç electrònic, a les quals aquesta setmana s'hi ha afegit l'anunci del trasllat de Madrid a Barcelona del Games World, el congrés dels videojocs. Un entorn tecnològic excel·lent, la col·laboració publicoprivada i la potent imatge internacional de la marca Barcelona són una fantàstica combinació que manté la ciutat arrelada en la seva tradició però al segle XXI i l'allunya del monocultiu turístic que tant temem.