Més vendes i llocs de treball en la gran distribució

1
Es llegeix en minuts

Al degoteig d'indicadors optimistes sobre el curs de l'economia s'hi va sumar ahir l'informe anual de l'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució, que agrupa firmes de referència (El Corte Inglés, Carrefour, Eroski, Alcampo, Ikea...) amb clients a pràcticament qualsevol racó d'Espanya. Després de set anys de caiguda de les vendes, la gran distribució va facturar el 2014 l'1,6% més que l'any anterior i va totalitzar gairebé 38.000 milions d'euros. Aquest 2015 segueix la mateixa tendència, millorada fins al 3% provisional que s'haurà de confirmar en l'últim trimestre. Però encara és més significatiu que el 2014 l'increment de les plantilles de les empreses del sector fos superior al de les vendes, perquè si aquest reflecteix que els consumidors tenen més diner disponible i més confiança en el futur, la creació de llocs de treball combat directament el principal mal de l'economia espanyola, un nivell d'atur insostenible. El cercle virtuós és sabut: si es consumeix més, s'habiliten nous llocs de treball, cosa que al seu torn suposa més persones en disposició de gastar. Les firmes de gran distribució tenen molt de protagonisme en el rellançament de l'economia, perquè seva és la tercera part de tota la inversió del sector comercial el 2014. La seva queixa és que la legislació no els permet més llibertat horària per adaptar-se als nous hàbits dels consumidors i per competir amb les vendes per internet, en augment imparable. Una queixa que no per repetida deixa de tenir bona base.