pantalles

1
Es llegeix en minuts

Fullscreen és una jove companyia de comunicació global que desenvolupa projectes multiplataforma d'entreteniment. Es defineixen com la «primera empresa de mitjans per a la generació connectada» i hi participen uns 60.000 creadors de vídeo on line que generen més de 5.000 milions de visites al mes gràcies als seus 450 milions de subscriptors. Basada en la californiana Culver City i amb oficines a Nova York i Atlanta, la societat la va fundar el gener del 2011 el seu actual conseller delegat, George Stompolos, exdirigent de Google i cocreador i desenvolupador del programa d'associació de Youtube, i és propietat d'una joint venture d'AT&T i el grup de Peter Chernin, empresari de la comunicació. Entre els seus clients hi ha NBC Universal i la Fox, cosa que demostra la fortalesa de la proposta d'aquesta mena d'empreses Multichannel Networks: ofereixen multitud de vídeos molt personalitzats i originals per omplir els espais en blanc dels nostres dies, tal com proclamen els estrategs de Youtube. Entre tant vídeo hi ha de tot, però també és on cada vegada més es donen a conèixer nous emprenedors i creatius, i moltes empreses de capital risc comencen a fixar-se en els seus productes atrets pel volum publicitari relacionat amb els nous usos. Aquestes escopetes que disparen milers de perdigons aparenten ser menys eficaces que vells tancs del passat, però també això està canviant .

Les xarxes de canals múltiples ofereixen vídeos amb costos més baixos que el cine o la tele; tenen una limitada supervisió de no creatius (no hi ha intervenció d'estudis i cadenes); els seus continguts són ideats, planificats, produïts i realitzats en pocs dies i no en mesos o anys; les seves audiències es construeixen al voltant de persones i el seu consum es distribueix per milers de vetes de mercat de vídeo i contadors d'històries. La indústria tradicional menysté la possible rendibilitat d'aquests continguts gairebé amateurs