Més i millors matemàtiques a l'aula

1
Es llegeix en minuts

Els diferents tests de qualitat que periòdicament es porten a terme sobre el sistema educatiu català -i per extensió, l'espanyol- acostumen a donar d'una manera persistent unes deficients qualificacions en algunes matèries, entre les quals indefectiblement apareixen les matemàtiques. Per posar remei a aquest forat educatiu, que arruïna en moltes ocasions els resultats de tot el sistema, la consellera d'Ensenyament ha anunciat que els estudiants catalans dels sis cursos de primària i de tercer d'ESO rebran a partir del curs que ve una hora més de matemàtiques a la setmana. A pocs se'ls escapa que aquest nou currículum que introdueix la consellera constitueix una forma, perfectament competencial, d'esquivar una de les disposicions més polèmiques de la llei promoguda pel ministre Wert: la segregació prematura d'alumnes a secundària per encaminar-los ben aviat cap a Batxillerat o Formació Professional segons el seu nivell de formació matemàtica. Independentment de la dimensió política, resultarà ara imprescindible que aquest augment d'hores lectives vagi acompanyat d'un canvi en la didàctica de la matèria perquè dures fórmules numèriques puguin ser explicades des de plantejaments pedagògics flexibles orientats a desenvolupar capacitats i habilitats creatives de l'alumne. I tot això, finalment, requereix invertir en el reciclatge dels docents. Solament així, amb més quantitat i qualitat, les mates podran deixar de ser un frustrant os educatiu.