On Catalunya

de botigues

Naolito.com: alvocats, dinosaures i dolents

Nacho Díaz ven els seus dissenys amb gag en aquesta botiga del Gòtic

naolito

naolito / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
Natàlia Queralt

"Soc conscient d’haver arruïnat el dia a molts pares". L’il·lustrador Nacho Díaz, més conegut com a @Naolito, parla des de l’entresolat de Naolito.com (Llibreteria, 18), la botiga on s’exhibeixen els seus característics dissenys que compten amb una legió de fidels seguidors a Instagram (gairebé mig milió). A més, des de la seva posició privilegiada –l’estudi és a l’entresolat de l’establiment– pot contemplar com reaccionen els visitants davant de les seves il·lustracions. "Des d’aquí veig com hi ha nens que es queden embadalits davant d’algun personatge, es neguen a continuar caminant i donen la llauna als seus pares fins que entren a la botiga", diu, rient. 

Tot i així, les il·lustracions de Nacho Díaz no estan pensades per a nens, sinó per a adults. Iròniques i sarcàstiques a parts iguals, des del dinosaure que elegeix (erròniament) 'tisora' davant del meteorit imminent que li caurà a sobre fins a l’iceberg del qual només es veu amb claredat la superfície, mentre la part que queda sota l’aigua està borrosa, com si estigués censurada. "Em fascina que hi hagi nens que entenguin i comparteixin aquest humor", assegura l’artista.

Samarretes

Nacho Díaz és de Cadis, té 32 anys i en fa tres que viu a Barcelona. Va estudiar Infermeria perquè la seva família va insistir que les belles arts no tenien futur, però en realitat qui no tenia futur com a infermer era ell. "Vaig dibuixar molt durant les classes a la universitat i va ser com fer un màster en il·lustració", diu, fent broma. A l’acabar la carrera, va començar a publicar les seves il·lustracions a internet i, a partir d’aquí, li van proposar il·lustrar samarretes. "Em vaig adonar que hi havia gent que sense conèixer-me apreciava la meva feina", recorda. 

Va vendre la seva primera il·lustració per 50 euros i va començar a calcular quantes en necessitava vendre per arribar a final de mes. "Llavors va sorgir la idea d’obrir una botiga 'online' i, de sobte, el que m’havien dit que no podria fer, viure de les meves il·lustracions, va passar", explica. 

Inspiració en el menjar

Inspirat pel seu entorn i especialment pel menjar, l’il·lustrador no deixa de dibuixar personatges i vinyetes fins a aconseguir el disseny perfecte. "De cada deu idees, si tens sort, una serà bona", assegura l’artista. ¿La seva última gran idea? Els alvocats. L’'AvocAlien' i 'Kindest surprise', dues il·lustracions que teoritzen sobre la possible regeneració dels alvocats: una a la manera alienígena i l’altra recordant l’ou Kinder.

A més, l’il·lustrador també ha autopublicat el llibre d’art 'Villains need love', on imagina com hauria sigut la història de dolents com Voldemort i la Reina de Cors si algú els hagués donat una mica d’afecte. 

Situacions comunes

Notícies relacionades

Entre els grans reclams de la botiga destaquen les vinyetes d’'abans’ i ‘després’, que plasmen situacions universals compartides per la majoria del públic. "Voler posar-se en forma quan arriba l’estiu, haver menjat massa a casa de l’àvia o anar al bany són situacions comunes en les quals l’humor supera les barreres del llenguatge", assegura Nacho Díaz. Aquestes simpàtiques vinyetes es poden trobar en làmines, bosses de tela, samarretes, fundes de mòbil i postals, entre altres formats. "Si la il·lustració no s’entén en tres segons, he fracassat", sentencia.

Menció especial per a l’ou que, abans d’anar a la platja és un ou dur i, després d’un dia prenent el sol, es converteix en un ou ferrat socarrimat. Ideal per a la temporada d’estiu.

Temes:

Botigues