Inicia sessió

Inicia sessió amb el teu compte d'El Periódico

He oblidat la contrasenya Política de privacitat

Si encara no ets usuari, Registrat

CINE

9 dones psicòpates a la gran pantalla

En ocasió de l'estrena de 'La viuda', la nova pel·lícula de Neil Jordan, recordem algunes de les psicòpates més fascinants de la història del cine

Nando Salvà

9 dones psicòpates a la gran pantalla

Norman Bates. Hannibal Lecter. Patrick Bateman. Max Cady. Travis Bickle. Jack Torrance. Coronel Walter E. Kurtz. Anton Chigurh. Jigsaw. Quan pensem en els grans psicòpates de la història del cine, els primers noms que ens passen pel cap són tots personatges masculins, i no és just. Quan es tracta d’exhibir comportaments pertorbats a la pantalla gran, les dones han demostrat ser tan efectives com els homes, o més.

La viuda

Thriller
EEUU / Irlanda, 2018
Repartiment: Isabelle Huppert, Chloë Grace Moretz, Maika Monroe, Jane Perry
Direcció: Neil Jordan

La més recent d’aquestes delicioses dements arriba aquest divendres, dia 24, a la cartellera. És la protagonista del ‘thriller’ ‘La viuda’, es diu Greta i l’encarna Isabelle Huppert –tota una experta, sigui dit de passada, a donar vida a maníaques perilloses. Quan una jove vulnerable truca a la seva porta per tornar-li la bossa que s’havia deixat al metro, es converteix en la seva bona amiga primer i en un ésser aterridorament controlador després.

Donar més detalls del comportament de la Greta seria fer espòiler, així que en lloc d’això farem un repàs de la llista de carismàtiques desequilibrades a què, des d’ara mateix, mereix ser incorporada. 

1. Amy Dunne

(Perdida, 2014)

Coneguda des de nena com la Sorprenent Amy –és una llarga història–, pot passar de ser la ingènua nòvia d’Amèrica a convertir-se en una gèlida llunàtica en un tres i no res. Planifica el (fals) assassinat perfecte perquè el seu adúlter marit pagui per ell i, mentre l’executa, té temps de degollar un pobre idiota durant el coit.


2. Annie Wilkes

(Misery, 1990)

Aquesta senyora –encarnada per Kathy Bates– fa que les fans dels Gemeliers semblin gent flegmàtica en comparació. Quan descobreix el seu autor favorit en un accident de cotxe, el salva i després el tanca a la seva casa com una espècie de mascota o trofeu. Com oblidar la seva mirada gèlida mentre li colpeja els turmells amb un martell.


3. Alex Forrest

(Atracció fatal, 1987)

És un conte moral per a tot home casat que es prengui la fidelitat amb laxitud. L’esbojarrada Alex (Glenn Close) passa de tenir una aventura amb el Dan (Michael Douglas) a obsessionar-se amb ell. Primer fingeix un embaràs, després li segresta la filla i al final cuina el conill que la nena té per mascota.


4. Asami Yamakazi

(Audición, 1999)

És enganyada per un director de cine que diu estar fent un càsting d’actrius quan en realitat està buscant parella. Quan la deixa entrar a casa seva, el depredador es converteix en presa: la noia el tortura, el mutila, li amputa algunes parts i fins i tot l’obliga a consumir el seu propi vòmit del bol d’un gos.


5. Peyton Flanders

(La mano que mece la cuna, 1992)

Després de patir el suïcidi del seu marit i un avortament involuntari, la Peyton (Rebecca De Mornay) decideix venjar-se de la parella a qui considera responsable de la seva tragèdia. Després de fer-se contractar com a mainadera de Claire Bartel (Annabella Sciorra), intentarà treure-li el seu nadó i ficar-se al llit amb el seu marit, i li matarà la millor amiga.


6. Catherine Tramell

(Instint bàsic, 1992)

Sharon Stone va portar l’arquetip de la rossa hitchcockiana a extrems que haurien complagut el mestre del suspens. Escriptora de novel·les d’aeroport d’èxit, disfruta matant i després escriu sobre els seus crims. Després d’acabar amb el seu penúltim amant amb un picador de gel, sedueix el detectiu encarregat d’investigar-la.


7. Evelyn

(Escalofrío en la noche, 1971)

És la fidel oient del programa de ràdio de Dave Garver (Clint Eastwood), que comet l’error de ficar-se al llit amb ella. Llavors la dona (Jessica Walter) intenta suïcidar-se i sabotejar la carrera del locutor, i a punt està d’assassinar la seva estimada. Ni tan sols una estada al psiquiàtric la rehabilita ni li treu la seva obsessió pels ganivets de carnisser.


8. Baby Jane Hudson

(Què se n’ha fet, de Baby Jane?, 1962)

Temps enrere havia sigut una estrella infantil. Ja madura, és un ésser sàdic i pertorbat, que vesteix i es maquilla com una nina i planeja un ressorgir artístic. Mentrestant, maltracta la germana que ella mateixa va deixar prostrada en una cadira de rodes, donant-li una plantofada de tant en tant i fins i tot servint-li una rata morta per sopar.

Temes: Cine