On Catalunya

CINE

Aprèn francès sense sortir del cine

Ja està en marxa la segona edició de l'Ohlalà! Festival de Cinema Francòfon de Barcelona, amb una selecció de títols recents encara no estrenats comercialment a Espanya. Repassem alguns dels que es projectaran el cap de setmana

zentauroepp47267112 cine190312125628

zentauroepp47267112 cine190312125628

1
Es llegeix en minuts
Nando Salvà

1. 'En guerre' (Stéphane Brizé)

Quan una empresa de capital alemany decideix tancar la seva fàbrica del sud de França malgrat els seus 17 milions d’euros de benefici anual, els seus 1.100 empleats emprenen una lluita acarnissada per defensar els seus llocs de treball. Pur cine social, tot i que orquestrat per Stéphane Brizé a ritme de tens ‘thriller’.


2. 'Dilili à Paris' (Michel Ocelot)

La nova pel·lícula del creador de 'Kirikú i la bruixa' viatja al París de fa més d’un segle i, servint-se d’una trama detectivesca, ens ofereix un vistós viatge a través dels principals corrents artístics de la Belle Époque i una galeria de personatges famosos que inclou a Curie, Proust, Picasso i Debussy.


3. 'Un amour impossible' (Catherine Corsini)

Adaptació del llibre homònim d’autoficció de Christine Angot, descriu la tumultuosa infància de l’escriptora des del punt de vista de la seva mare, la Rachel (Virginie Efira), i els seus problemes amb l’home que la va deixar embarassada. Quan la nena creix i es va acostant a ell, aquest revela el seu costat més fosc i menyspreable.


4. 'Nos batailles' (Guillaume Senez)

Notícies relacionades

Aquest film és una crítica a la precarietat laboral imperant en la societat actual i, alhora, sobretot un retrat d’un home decent abandonat de cop i volta a la seva sort en l'atenció als seus dos fills i obligat a recalibrar tots els aspectes de la seva vida. A més, ofereix una magnífica interpretació de Romain Duris.


5. 'Les chatouilles' (Andréa Bescond i Eric Métayer)

Codirigida i protagonitzada per Andréa Bescond a partir de la seva pròpia obra teatral autobiogràfica, retrata una ballarina traumatitzada pels abusos sexuals que va patir. Mentre transita entre la memòria i la fantasia i utilitza esclats de comèdia per temperar la tragèdia, funciona també com un cant al poder balsàmic de l’art.

Temes:

Cine