On Catalunya

art

Fundació Foto Colectania: Els rostres de la fotografia

200 instantànies de l'art de la càmera omplen les parets de la Fundació Foto Colectania en una exposició que recorre la història del retrat des del 1840 fins a l'actualitat

zentauroepp45871387 on arte181114104230

zentauroepp45871387 on arte181114104230

1
Es llegeix en minuts
Natàlia Farré
Natàlia Farré

Periodista

Especialista en art, patrimoni, arquitectura, urbanisme i Barcelona en tota la seva complexitat

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Mestres consagrats: August SanderRichard Avedon i Seydou Keïta. I contemporanis reconeguts: Samuel Fosso, Zhang Huan i Zanele Muholi. A més de molts altres noms de la fotografia omplen les parets de la Fundació Foto Colectania. Tenen en comú la càmera de fotos, per descomptat, però també el retrat i Arthur Walther. El retrat, com a gènere a partir del qual els artistes han enjudiciat, des de l’arrencada de la fotografia, el 1840, fins a l’actualitat, els estereotips socials; i Arthur Walther, com a important col·leccionista i impulsor de The Walther Collection, una fundació d’art dedicada a la comprensió crítica de la fotografia històrica i contemporània. Noms i idees que constitueixen la mostra ‘Estructures d’identitat’. The Walther Collection, 200 imatges que recullen des de fotografies de fitxes policials d’autor desconegut fins als històrics retrats d’August Sander que mostren els arquetips socials de l’Alemanya de principis del segle XX, passant pels pentinats tradicionals de les nigerianes retratats per J.D. Okhai Ojeikere.

J.D. OKHAI OJEIKERE

‘Pentinats’ respon a la documentació d’elements de la cultura nigeriana durant la transició cultural postcolonial del país.  


SEYDOU KEÏTA

El seu estil de retrat formal i les seves curioses composicions amb tèxtils estampats van formar, als 50, la nova imatge de Mali.


Zhang Huan

Segons aquest artista, les demandes de la societat acaben d’alguna manera inscrites directament en el cos de cada individu.


Hiroh Kikai

%scoreboardHtml%

Arbitro: ,.

Tarjetas:

%

Campo: ()

Des dels anys 70, el fotògraf retrata els transeünts del districte d’Asakusa, a Tòquio, davant les parets escarlates del temple Sensoji.


August Sander

Notícies relacionades

El pastisser és un dels 60 retrats amb què Sander va mostrar els arquetips de l’Alemanya de principis del XX.


Accra Shepp

‘Ocupant Wall Street’ reuneix els rostres humans de les protestes del 2011 a Nova York contra desigualtat social i econòmica.

Temes:

Art