On Catalunya

art

Ocult i inèdit

Jaume Sans va lluir surrealisme als 30 i ostracisme en les dècades posteriors. Ca l'Arenas de Mataró desenterra tota la seva producció: l'oblidada i la desconeguda

zentauroepp36718815 onbarcelona jaume sans170105191445

zentauroepp36718815 onbarcelona  jaume sans170105191445
zentauroepp36718814 onbarcelona  jaume sans170105191426
zentauroepp36718831 onbarcelona  jaume sans170105191733
zentauroepp36718836 onbarcelona  jaume sans170105191813
zentauroepp36718822 onbarcelona  jaume sans170105191515
zentauroepp36723424 onbarcelona jaume sans170105191900
zentauroepp36718823 onbarcelona  jaume sans170105191544

/

1
Es llegeix en minuts
Natàlia Farré
Natàlia Farré

Periodista

Especialista en art, patrimoni, arquitectura, urbanisme i Barcelona en tota la seva complexitat

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Hi ha espais i personatges que queden al marge de les rutes artístiques ­habituals però es mereixen, sens dubte, una visita. És el cas del museu  Ca l'Arenas de Mataró i de  Jaume Sans (1914-1987). La primera, una construcció eclèctica de finals del XIX d’Emili Cabanyes perfectament rehabilitada; el segon, un artista a descobrir o redescobrir. 

Va tenir el seu moment de glòria, abans de la guerra civil, com a jove promesa amb nom propi en les dues primeres manifestacions surrealistes del país: 'Tres escultors que presenta ADLAN' (1935) i 'Grup Logicofobista' (1936). Després de la contesa, la seva producció es va alentir i el seu nom es va oblidar. Ara la capital del Maresme li dedica la seva primera retrospectiva: mirant a la seva etapa surrealista, la coneguda, però també a la seva producció més abstracta i informalista, la inèdita. 

Temes:

Exposicions Art