On Catalunya

CONCERT

Jacob Collier, el jove home orquestra rodamon

El prodigi del jazz visita Barcelona per presentar el primer volum de la seva eclèctica tetralogia 'Djesse'

collier

collier

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Per a la gent d’una certa edat, conèixerJacob Collier pot equivaldre a depressió. No per les qualitats de la seva música, una visió del jazz oberta a tot i en particular a l’alegria, sinó per les singularitats de la seva biografia. ¿Què havien fet vostès amb 22 anys? Collier, per exemple, guanyar dos Grammy.

Va ser gràcies als arranjaments de 'Flintstones' (la seva versió del tema d’'Els Picapiedra') i 'You and I'(original de Stevie Wonder), les dues recollides en un primer disc, 'In my room', amb Collier en totes les funcions imaginables. "En aquest sentit, Stevie Wonder és la meva inspiració més gran", ens explica via telefònica. "Ho toca tot, canta, compon".

Jacob Collier

Razzmatazz (Carrer dels Almogàvers, 122) 1 de febrer, 21.00 hores Preu: 30 €

El millor (o el més humiliant per a la resta de la humanitat) és que Collier va aprendre a tocar-ho tot (baix elèctric, contrabaix, bateria, guitarra, mandolina, bouzouki, autoarpa, dulcimer i altres) bàsicament per compte propi. La seva mare, Susan Collier, és una reputada violinista que fa classes a la Royal Academy of Music de Londres, però segons Jacob mai el va empènyer a ser un home orquestra. "Va ser la meva pròpia aventura. Als 7 anys, vaig començar a jugar amb el Cubase [un ‘software’ per a la producció i composició musical]. Sense adonar-me’n, em vaig anar convertint en músic, sense ni plantejar-m’ho. Sempre m’han agradat els llenguatges. Parlo diversos idiomes [segueix la humiliació]. I per a mi la música és una mica com el llenguatge definitiu; pots parlar-lo a tothom".

Odissea a través dels continents

Després del brillant solipsisme d’'In my room', en el seu següent projecte va decidir envoltar-se d’un exèrcit de músics, com més variats millor. 'Djesse' es compondrà de quatre àlbums, cada un representant un cicle del dia. En el primer, "sobre el període que va de l’alba al final del matí", hi aporten llum l’orquestra jazz/pop Metropole Orkest i grans veus, entre elles la de la cantant soul Laura Mvula. "Les veus eren essencials. Poder utilitzar corals, per exemple, em semblava una opció increïble".

Notícies relacionades

La tetralogia ha portat el jove britànic a recórrer tot el món (de Los Angeles al Japó, passant pel Marroc) a la recerca de sonoritats per afegir a la seva paleta. "La meva idea –explica– era viatjar on fes falta, capturar tot el possible i després mostrar aquestes músiques increïbles a la resta del món a través de les meves composicions".

Una de les seves pròximes parades és Barcelona (divendres, dia 1, Razzmatazz), on pràcticament arrencarà la seva primera gira amb banda: un trio multiusos format per la portuguesa MARO (veus, teclats, guitarres i percussió), Robin Mullarkey (baix, guitarra elèctrica, teclats i percussió) i Christian Emman (bateria i percussió electrònica). "Són tots tan versàtils com jo", explica Jacob. "Pot passar qualsevol cosa. No he volgut portar l’orquestra pregravada, però crec que entre els quatre compensarem les carències i crearem moments explosius. La idea és una mica deixar-se portar, descobrir on ens vol portar cada cançó". ¡Ah!, beguin llet amb mel abans d’entrar, perquè.... "¡El públic participa! M’agrada fer cantar la gent i que aprengui a harmonitzar".

Temes:

Concerts