On Catalunya

la rebotiga

El 'punch' de la reina mare

La gavardina, amb més de 140 anys d'història, disfruta d'una nova primavera, convertida en un clàssic ecumènic

gabardina-1

gabardina-1

1
Es llegeix en minuts
Núria Marrón
Núria Marrón

Periodista

ver +

Com tantes altres coses en la moda contemporània, sembla que en aquesta renovació de vots del sector amb la seva ‘reina mare’ gavardina alguna cosa va tenir a veure Kim Kardashian, que el dia abans que l’encanonessin a París i li robessin 10 milions de dòlars en joies va aparèixer a les desfilades amb un ‘trench’ de la firma Balenciaga i, clar, res a sota. 

Notícies relacionades

Des d’aleshores, la peça que va inventar la casa Burberry (1880) i que va tenir la seva primera i infernal llar a les trinxeres britàniques de la primera guerra mundial –d’aquí el seu nom en anglès, ‘trench’; les xarreteres per als galons, i les anelles del cinturó, en què es poden penjar granades– està tenint un retorn ecumènic i infecciós, més enllà dels ambients formals. La firma francesa Sézane, la preferida de Kate Middleton, diu tenir una llista d’espera de 10.000 clientes; Phoebe Waller-Bridge s’ha convertit en altar mil·lenista nuada a una gavardina negra, i la peça perillosa que un dia van vestir gàngsters i detectius –i que, fins i tot sent britànica, simbolitza com poques el ‘chic’ francès– es propaga ara en una infinitat de formes i teixits que es passegen i es declinen sense el menor respecte pels seus majors.