On Catalunya

ciutat on

News & Coffee: una nova vida per als quioscos

Davant de la crisi de la premsa, molts quioscos han passat a vendre souvenirs per sobreviure. Però, aquest, ha trobat un nou mètode: banyar les penes en cafè

zentauroepp51770893 abel200129170114

zentauroepp51770893 abel200129170114 / ALVARO MONGE

3
Es llegeix en minuts
Abel Cobos
Abel Cobos

Periodista

Especialista en cultura digital, tendències i oci.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una dona, amb vestit, agafant un maletí i amb una mica de pressa, es demana el cafè en una parada de carrer. Sembla la típica escena de comèdia romàntica novaiorquesa on una empresària (encarnada per Kate Hudson, Sandra Bullock o Cameron Diaz) massa centrada en la seva feina xoca amb algú després de demanar un cafè i li canvia la vida perquè descobreix l’amor. Però aquesta vegada, ella paga el cafè i, amb la mateixa rapidesa amb la qual ha arribat, se’n va. No és una pel·lícula romàntica, ni tan sols és Nova York. És Barcelona, a News & Coffee, que va obrir fa un mes al passeig de Sant Joan.

«Per descomptat, la inspiració d’aquest negoci és molt novaiorquesa», explica el Pablo, que juntament amb el Davide ha creat aquest negoci. És a dir, portar a Espanya els típics quioscos i parades a peu de carrer que aquí només s’estilen si són xurreries. De fet, és una idea tan nova que al primer cop que s’escolta sona rara: quan et passen l’adreça (passeig de Sant Joan, 17) és habitual buscar entre els locals, fins que t’adones que, literalment, és un quiosc, dels de tota la vida, on has comprat el diari durant anys fins que la crisi de la premsa va obligar a tancar-ne molts.

«És un quiosc, no una cafeteria», remarca el Pablo. La idea era que, davant del tancament de tants, volien reinventar-lo, i la solució per la qual han optat els quioscos de passeig de Gràcia de convertir-los en paradites de souvenirs amb flamenques, Gaudí i barrets de mariatxi no els convencia. Així doncs, van reformar la seva estètica (de la mà de Querida Studio, amb il·lustracions de Robert Lönnqvist a les seves parets) i van afegir a la premsa diària cafè per emportar-se, una combinació tan senzilla i natural que sorprèn que no s’hagi estilat abans. «Al principi, molts es van mostrar incrèduls, però l’èxit que estem experimentant demostra que hi havia demanda».

A tot el món

A tot el món

A causa de la bona acollida, ja estan pensant a ampliar el seu negoci i buscar altres quioscos que hagin tancat per donar-los una nova vida. «El millor és que aquest negoci funcionaria a tot el món, es pot exportar a qualsevol ciutat», assegura el Pablo mentre obre una notícia al seu mòbil sobre el tancament massiu d’aquests establiments a París.

Despertar-se un diumenge al matí, baixar al quiosc del barri, comprar el diari, una revista i un col·leccionable, típica estampa molt comuna en la nostra infància i que fins als anys 2000 era gairebé una rutina per a molts. Fins que va entrar en perill d’extinció, una cosa que el Davide i el Pablo lamenten. Aquest esperit, tan de barri, tan familiar i tan compartit per persones de tot el món, és el que volen recuperar. Al final, «no som més que un quiosc que ofereix cafè».

Publicacions més ‘indie’

Publicacions més ‘indie’A mesura que els socis expliquen la història i la missió de News & Coffee, van arribant clients de totes les edats, des de mil·lenistes que es fixen en les revistes que pengen a les seves lleixes (que s’allunyen del catàleg habitual i aposten per publicacions més ‘indie’) fins a avis del barri de tota la vida. «És el més bonic, hem recuperat un espai per al barri que s’havia perdut. Moltes vegades ens agraeixen que l’hàgim reobert perquè per comprar el diari havien de pujar Tetuan o anar fins al Born».

EL+

Encara falta molt perquè ho imitin altres quioscos tancats.

Notícies relacionades

El pròxim objectiu del Pablo i el Davide és habilitar la seva pàgina web per poder fer compres ‘online’. «Volem que les revistes arribin a tots els punts de Barcelona», ja que, asseguren, són molt difícils d’aconseguir. «La qual cosa és una pena, perquè la majoria estan produïdes a la ciutat i promocionen talent local», afegeix mentre ordena alguns dels títols que es veuen a la prestatgeria: ‘Metal’, de moda i cultura, ‘Apartamento’ i ‘Openhouse’, totes dues d’arquitectura, o ‘Fuet Magazine’, de menjar, entre d’altres.

El cafè que acompanyen amb les seves revistes, a més, és ecologista, sostenible i de comerç just. Malgrat la cafeïna, les seves tasses no revelarien Greta Thunberg. «Amb la moda de menjar més sa, no volíem quedar-nos enrere», afegeixen mentre un matrimoni d’avis compra un diari i una noia d’uns vint anys demana un cafè. Una imatge que es trobava a faltar: la d’un quiosc ple de vida.

Temes:

Ciutat on