músiqueS avançades
El Sónar Kids torna 10 anys després al Fòrum
El festival paral·lel dissenyat per a les famílies se celebrarà el 20 de juny i comptarà amb tres espais diferents al Petit Amfiteatre.
Es permetrà entrar al recinte amb cotxets i les famílies podran portar el seu menjar
Una de les primeres decisions que va prendre el nou director del Sónar, François Jozic, va ser la de recuperar la mostra paral·lela al festival pensada per a les famílies que havia existit anys enrere. Com a tants d’altres, al belga l’unia un fil sentimental a l’anomenat Sónar Kids, ja que hi havia anat en el paper de pare. Ara, ja amb Jozic amb el vestit de director de l’històric festival barceloní (també ho és del Brunch Electronik), la petita mostra de "música i creativitat en família " torna 10 anys després amb una única jornada que se celebrarà el 20 de juny al Parc del Fòrum. Coincidirà així amb l’últim dia de la 33a edició de la marca mare (del 18 al 20 a la Fira de Gran Via amb reclams com Skepta, The Prodigy o Cabaret Voltaire).
Reforçar els vincles
Més enllà de cultivar melòmans del futur, el Sónar Kids té entre els seus objectius reforçar el vincle amb la ciutat després de la marxa forçosa per obres de la Fira de Montjuïc, on se celebrava el Sónar de Dia i el Sónar+D, congrés d’innovació tecnològica i música ara ressituat a la Llotja de Mar (amb entrada específica si es desitja). Els organitzadors del festival de músiques avançades van revelar ahir una programació que es desplegarà (en un horari que anirà de les 11.00 a les 20.00 hores) en tres espais diferents molt pròxims entre si, tots repartits pel Petit Amfiteatre del Parc del Fòrum.
Un (SónarXS) estarà destinat a les actuacions musicals, que seran deu, entre les quals hi haurà els directes de noms com Elan, Rosin de Palo i Stonzze, l’espectacle de música i titelles Peppo Monk and the Circus dels berlinesos Puppetmastaz i els dj set "pensats per ballar en família" amb les firmes conegudes de la casa com La Sofy, que també tindrà presència al Sónar el dijous 18 de juny, Sonido Tupinamba, Naguiyami i Awwz. Apunts importants dels responsables del Sónar Kids: el volum dels concerts estarà sempre adequat a l’orella dels nens i es crearan zones amb herba artificial i ombra per refugiar-se del sol i suportar les altes temperatures previstes.
Tallers interactius
A més, un segon espai (SonarDôme) permetrà als assistents experimentar i provar les seves habilitats amb diferents tallers interactius, en els quals es podrà remenar controladores i altres aparells, fer creacions sonores o crear samarretes. Per acabar, hi haurà una zona de jocs de lliure accés amb activitats diverses com grafitis, llits elàstics o minigolf.
Notícies relacionadesEls organitzadors del Sónar Kids apunten que estarà permès accedir al recinte amb cotxets o altres accessoris i que les famílies podran entrar amb el seu propi menjar (hi haurà una zona de pícnic i també oferta gastronòmica a l’interior del festival).
Les entrades per als menors de 15 anys, que han d’anar sempre acompanyats d’almenys un adult, són gratuïtes, tot i que s’han de reservar a través de la web del festival. Per la seva banda, el preu per a les persones de més de 16 anys és de 12 euros i hi ha tiquets dobles a 20 euros.
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Barcelona, protagonista Una solarigrafia mai abans feta de la Sagrada Família
- TELEVISIÓ I MAS El partit que no veurà ningú
- classificació per al brasil 2027 Islàndia, l’últim escull d’Espanya per al Mundial
- Bàsquet Veure els Knicks costa un ronyó
