Cita multitudinària de la Mercè

Alizzz conquesta el Bogatell al crit de «visca la cultura catalana»

El músic i productor es va carregar l’escenari ‘Mediterràniament’ amb el repertori pop del seu primer àlbum, ‘Tiene que haber algo más’, i presumint del seu polèmic ‘Que pasa nen’

Alizzz conquesta el Bogatell al crit de «visca la cultura catalana»

Ferran Sendra

2
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

L’ascensió de Cristian Quirante, Alizzz, de productor rampant a ídol pop ja és un fet, i ho hem comprovat aquest divendres a la platja del Bogatell, on va corregir i va augmentar la sessió del març passat en una sala Razzmatazz plena. Ara ha comptat amb el plus d’aquesta nova cançó amb pretensions provocadores, ‘Que pasa nen’ [sic], que a l’escenari ‘Mediterràniament’ va presentar amb un crit conciliador: «¡Visca Barcelona, visca el Baix i visca la cultura catalana!».

Conegut per les seves aventures amb Rosalía i C. Tangana, l’Alizzz solista s’allunya de les trames urbanes i aposta per formes pop més o menys canòniques, fent ús en directe d’una banda de guitarra, baix, teclats i bateria, i confiant en l’enginy melòdic de les seves cançons. Material que va ser vociferat a tot pulmó per la quitxalla que prèviament havia complimentat el club traper de 31FAM. Sense manies, doncs, a l’hora d’encaixar el gir sònic. «’Fuck’ l’estil», que diria Rosalía Vila Tobella.

El concert més gran

La barreja d’aquestes cançons de tonades reeixides, la majoria sortides del seu únic àlbum, ‘Tiene que haber algo más’ (2021), i aquest tarannà una mica fanfarró, de barri, d’Alizzz, que va sortir a escena portant una cervesa, va produir un efecte estrident en la jove audiència, abocada en temes com la simpàtica balada ‘Disimulao’ i l’aïllada incursió filourbana d’‘Antes de morirme’ (el tema que va compondre amb Tangana, i que aquest va gravar amb Rosalía). Sense passar-se de confiança en si mateix, es va dignar a confessar l’impacte que li produïa aquesta platja ocupada per milers de persones: «és el concert més gran que hem fet a la nostra vida».

Alizzz no disposa d’una veu particularment dotada, que arriba a sonar desvalguda en els tons aguts, però va comunicar a la seva tarambana manera, i va delatar les seves fonts d’inspiració en el camí: el ‘Donosti sound’ a ‘Salir’ o el postpunk en aquesta robusta esmena al culte a la fama anomenada ‘Ya no vales’ («’opérate la cara hasta que no seas tú’»). Repertori amb nervi i esveltes línies melòdiques.

Notícies relacionades

I aquí l’atracció va ser aquest ‘Que pasa nen’ embolicat en orgull comarcal, recordant que «Rosalía i Estopa són del Baix Llobregat» i assegurant que se sent «com Chanel, català de segona». Bé, un presumpte català de sèrie B que programen com a estrella de l’escenari més important de Barcelona a la festa major. Però a Alizzz no li hauria de fer falta recórrer a aquests jocs: les seves cançons parlen per si soles, com ‘El encuentro’, la que va gravar amb Amaia, la més aplaudida i cantada en la immensitat del Bogatell.