Crítica de cine

Crítica de ‘Mi adorado Monster’: records de l’‘spanish horror’

  • Víctor Matellano torna a la vida ‘Los resucitados’, pel·lícula maleïda (i inèdita) durant dues dècades, mostra plusquamperfecta del cine de terror castís espanyol

Crítica de ‘Mi adorado Monster’: records de l’‘spanish horror’

EPC

1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

‘Mi adorado Monster’

Direcció  Victor Matellano

Estrena  21 de gener del 2022

Participants  Javier Botet, Macarena Gómez, Álex de la Iglesia, Santiago Segura, Carlos Areces, Olvido Gara, Enrique López Lavigne

***  

L’any 2017 es projectava a la secció Brigadoon del festival de Sitges el film ‘Los resucitados’, una mostra plusquamperfecta del cine de terror castís espanyol, l’‘spanish horror’ de licantrops, templers i ‘mad doctors’ orquestrat en temps pretèrits per Armando d’Osorio, Jess Franco i Paul Naschy. Aquesta pel·lícula, en realitat rodada el 1995 i inèdita des d’aleshores, va tenir entre els seus protagonistes el mateix Naschy. La història, ambientada a l’Espanya del 1602, barrejava els cavallers de l’orde de Joana d’Arc amb possessions diabòliques, morts vivents i els terços de Flandes.

 ‘Los resucitados’ va ser durant més de dues dècades una pel·lícula maleïda que, ara, el realitzador Víctor Matellano –expert en documentals curts i llargs sobre Jess Franco i l’‘spanish horror’ en general–, torna a la vida amb la complicitat del seu director, Arturo de Bobadilla, qui es deixa entrevistar alhora que apareix deambulant pels carrers amb un espectre templer a la seva esquena. Entre la realitat del film de culte i la fascinació per un cine tan cutre alhora que reivindicable, el documental pren considerables llicències, escorcolla els misteris d’aquell tipus de cine i recorda experiències de ‘Los resucitados’ amb un dels seus actors, Santiago Segura, i un dels seus competidors, Álex de la Iglesia, qui en el mateix 1995 va dirigir l’exitosa ‘El día de la bestia’.