Crítica de cine

Crítica de ‘Madeleine Collins’: la dona escindida

  • La magnífica interpretació de Virginie Efira manté ferm un titubejant relat sobre una suposada relació bígama

Crítica de ‘Madeleine Collins’: la dona escindida

EPC

1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

‘Madeleine Collins’

Direcció  Antoine Barraud

Intèrprets  Virginie Efira, Bruno Salomone, Quim Gutiérrez

Any  2021

Estrena  14 de gener del 2022

***  

Entre el drama sentimental i una certa noció de suspens psicològic es mou aquesta pel·lícula la primera meitat de la qual, al deixar l’espectador sumit en un mar de dubtes, és més interessant que la segona, on es donen respostes a totes aquelles coses que ens havien inquietat.

Notícies relacionades

Costa empatitzar amb els personatges i la situació de base, però allà rau també el seu interès: atrapa sense que res del que passa durant aquella primera hora arribi a interessar gaire. Sobre el paper, és el retrat d’una relació bígama. La Judith, que de vegades diu dir-se Margot –i també això tindrà una explicació racional en la part final del film, quan resultava més interessant abans pel desconcert que proposava–, viu a dues cases a dos països diferents i té dues famílies. Una, a Suïssa, amb el jove Abdel i una filla petita. L’altra, a França, amb el Melvil, un prestigiós director d’orquestra, i els seus dos fills adolescents. La Judith és traductora, la tapadora perfecta per estar-se tres o quatre dies en una casa i la resta a l’altra.

Però la història de la bígama dona pas a una trama que convé no revelar aquí. Sembla que al director no li preocupa en excés l’inversemblant d’algunes situacions. I això no seria un problema si després no volgués aclarir-ho tot. La pel·lícula perd el seu misteri gairebé abstracte, tot i que una excel·lent Virginie Efira aconsegueix mantenir ferm un relat que titubeja.