Fotografia

Així és el museu de selfies que obre a Vigo: 16 escenaris «surrealistes» per conquerir Instagram

Madrid, Barcelona i València ja compten amb museus d’aquesta classe, una idea que va començar als Estats Units fa tot just dos anys

Així és el museu de selfies que obre a Vigo: 16 escenaris «surrealistes» per conquerir Instagram
3
Es llegeix en minuts

Desenes de dònuts de plàstic enganxats a una paret groga, una habitació amb cabines telefòniques, una altra amb màquines recreatives, un bany amb ambientació eròtica, una cabina amb seients d’avió o una habitació amb una piscina de boles. Són alguns dels detalls que ofereix Gallery Selfie, un «museu de selfies», com asseguren els seus responsables. Ubicat al carrer Venezuela, es tracta del quart espai d’aquestes característiques que obre a Espanya –s’inaugura divendres a última hora de la tarda; la gent podrà entrar-hi a partir de dissabte. Madrid, Barcelona i València ja presumeixen d’aquesta opció, que va començar als Estats Units «fa menys de dos anys»: es veu a Nova York, Seattle, Los Angeles, Texas o Atlanta, però també s països d’Europa com Grècia o Alemanya. Les xarxes socials són el paraigua que dona empara a aquesta iniciativa.

El local, d’una planta d’uns 380 metres quadrats, compta amb 16 escenografies «surrealistes» amb què els clients poden fer-se fotos o gravar vídeos. Cada una té una temàtica diferent: el so i l’olor –per exemple, a sofre en una sala que simula un manicomi– ajuden a connectar amb els espais, que disposen d’articles «restaurats», explica Jose Bugallo, impulsor d’aquest negoci juntament amb el seu germà Antonio César i el seu cosí Jose Antonio Pérez. «És una forma d’oci diferent, una experiència. Està pensat per a ciutadans que vulguin pujar fotos originals a les seves xarxes socials, però també per a productores de televisió, fotògrafs o publicistes», indica abans de comentar que hi ha picades d’ullet a les rampes mecàniques de la Gran Via i a la popular sèrie ‘El juego del calamar’.

Jose Bugallo explica que el concepte de Gallery Selfie va més enllà del museu. I és que els elements que donen vida als escenaris, com un Renault 5 dels anys 80, cubs de Rubik gegants o llums que il·luminaven els carrers de Portugal, es poden comprar. També hi haurà una estança on s’exposaran escultures i pintures d’artistes contemporanis que estan a la venda. «Cada tres o quatre mesos, canviarem les escenografies perquè la gent pugui repetir. Hi haurà una aplicació mòbil perquè els clients votin i, en funció de la seva opinió, decidirem», apunta, alhora que detalla que el recorregut pels 16 espais dura entre 45 minuts i una hora. «L’obrim ara amb la intenció d’aprofitar l’estrebada dels llums de Nadal. Volem que les persones que ens visitin disfrutin a les nostres instal·lacions interactives. A més, hi haurà l’opció de celebrar el llançament d’una marca, aniversari o reunions d’amics, ja que hi haurà una zona preparada per servir beguda i menjar per picar», postil·la.

Notícies relacionades

La idea va començar a germinar al cap de Jose Bugallo a Miami, on va veure un espai amb una filosofia similar. Quan es va inaugurar la galeria de selfies a Madrid, va viatjar a la capital per veure-la i, a partir d’allà, va anar polint l’esbós fins a crear Gallery Selfie. «Soc dissenyador i fotògraf publicitari. Jo mateix em vaig encarregar de dissenyar tot el museu i la imatge corporativa: em va portar mig any. Està tot meditat. Creiem que tindrà èxit, hem fet un estudi de mercat i ha anat bé a totes les ciutats on s’h muntat. A part, és un model que està molt en tendència. La gent està avorrida dels mateixos paisatges, vol fotos diferents i participar en experiències noves», assegura. Quatre persones s’encarregaran d’assegurar el bon funcionament d’aquest negoci –els tres responsables i una treballadora.

El preu de l’entrada general és de 14 euros de dilluns a divendres –els menors de 10 anys en paguen 11. El cap de setmana, puja a 16 euros l’entrada general i es queda en 11 la dels menors de 10 anys. Els joves d’11 anys o menys han d’entrar amb un representant. L’horari previst és de 10.00 a 13.30 hores i de 16.00 a 21.00 hores de dilluns a divendres; dissabtes i diumenges, de 12.00 a 22.00 hores. «L’experiència està enfocada a gent de totes les edats», anota Jose Bugallo, que deixa clar que la intenció de l’equip és atraure ciutadans no només de Vigo, sinó també de la resta de Galícia i del nord de Portugal, així com de les comunitats autònomes més pròximes: «Al nord d’Espanya, no hi ha res igual».