Televisió

Netflix canviarà la seva manera de mesurar les audiències i promet ser més transparent

  • La plataforma anuncia que farà servir el nombre d’hores visionades per determinar el consum dels seus productes

undefined39262741 file photo  the netflix logo is pictured on a television rem170712213935

undefined39262741 file photo the netflix logo is pictured on a television rem170712213935 / MIKE BLAKE

2
Es llegeix en minuts
EFE

Netflix canviarà el sistema que utilitza per mesurar les seves audiències a partir de finals d’aquest any, quan començarà a tenir en compte el nombre d’hores que els espectadors veuen algun dels seus continguts en lloc de comptabilitzar únicament els dos primers minuts. El mètode que la companyia utilitzava fins ara era molt controvertit: n’hi ha prou que un abonat vegi un contingut concret durant dos minuts perquè es consideri com a espectador, tot i que immediatament interrompi la reproducció i mai la continuï. «Passarem a informar sobre les hores que s’han vist els nostres títols en lloc de la quantitat de comptes que escullin veure’ls», va indicar l’empresa durant la seva presentació de resultats financers.

Netflix porta amb absolut secretisme tot el referent a les seves audiències, que no estan auditades per una empresa externa, com acostumen a ferdes de fa anys les cadenes de televisió tradicionals. Per exemple, segons el sistema actual, ‘El juego del calamar’ és la millor estrena de la història al sumar 142 milions d’espectadors en els seus primers 28 dies d’emissió. No obstant, davant aquestes dades és recomanable anar amb peus de plom, ja que només reflecteixen els comptes que van reproduir dos minuts de la sèrie i no desglossen quants van veure realment els nou episodis de la seva primera temporada.

Notícies relacionades

La plataforma de ‘streaming’ ha promès també que a partir ara informaran de les seves audiències «regularment», tot i que no va deixar clar si comunicaran les dades de tots els seus títols o només els de les produccions més populars (dels seus fracassos no n’hi ha notícia). El canvi en el mesurament d’audiències arriba després que Netflix hagi obtingut uns beneficis de 4.508 milions de dòlars entre gener i setembre del 2021, més del doble dels 2.219 milions registrats durant el mateix període de l’any passat. L’empresa amb seu a Los Gatos (Califòrnia, EUA) va facturar durant els nou primers mesos de l’any 21.988 milions de dòlars, per sobre dels 18.351 milions dels mateixos mesos de l’exercici anterior.

En la seva presentació, Netflix també va destacar la producció espanyola ‘La casa de papel’ com a exemple de continguts que no estan rodats en anglès i poden funcionar a tot arreu gràcies als subtítols i el doblatge, com el cas de la sud-coreana ‘El juego del calamar’.

Temes:

Netflix