Avançament temporada 21-22

‘Billy Elliot’ escalfa la tornada dels grans musicals a BCN

  • L’aclamat musical sobre el nen que volia ballar s’instal·larà al Victòria a l’octubre amb una nova producció amb intèrprets catalans després de tres temporades a Madrid

  • ‘Cantando bajo la lluvia’, una ambiciosa producció de Nostromo Live, s’estrenarà al setembre al Tívoli i ‘El guardaespaldas’ recalarà al desembre al Coliseum

BARCELONA. 08.06.2021
Presentacion del musical Billy Elliot en el Teatre Victoria. FOTO FERRAN SENDRA

BARCELONA. 08.06.2021 Presentacion del musical Billy Elliot en el Teatre Victoria. FOTO FERRAN SENDRA / FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Aquesta tarda s’ha presentat al Teatre Victòria l’elenc infantil i juvenil de ‘Billy Elliot’, un aclamat musical amb música creada per Elton John que ha triomfat a Madrid tres temporades amb SOM Produce. Després de l’estiu arriba a Barcelona amb un nova producció i un repartiment gairebé íntegrament català. Seixanta actors, ballarins i cantants molt joves han ofert aquest dimarts un aperitiu del que serà aquesta producció. «A Catalunya hi ha molt talent, ho hem vist als càstings», ha ressaltat Marcos Cambra després de l’actuació dels nois i noies que van acabar omplint l’escenari per ballar un número especial. La producció s’estrenarà el 9 d’octubre i s’estarà tota la temporada, «és l’única forma d’amortitzar-la», comenta el productor. Barcelona serà l’única ciutat d’Espanya on es representarà, sense possibilitat de pròrroga ni gira posterior.

Per a aquest potent grup madrileny, instal·lar-se al Paral·lel, al teatre que Antonio Díaz, el Mago Pop, va adquirir fa dos anys a TresxTres (Dagoll Dagom-Tricicle-Anexa) és important. «No diria que això sigui el desembarcament de SOM Produce a Barcelona. La idea és comptar amb un altre lloc on estrenar produccions internacionals».

El Victòria va ser referent d’estrenes com ‘Mar i Cel’, de Dagoll Dagom. Però els grans musicals que venen no seran en català. «El codi d’aquest tipus de produccions internacionals que es veuen a tot el món és el castellà. Així s’ha estrenat ‘La jaula de las locas’ i ‘La tienda de los horrores’», recorda Cambra respecte a les dues produccions de Nostromo Live, productora catalana amb un peu al cine i un altre al teatre que la temporada vinent estrenarà ‘Cantando bajo la lluvia’ al Teatre Tívoli, una ambiciosa producció amb 30 intèrprets dirigida per Àngel Llàcer i Manu Guix que presentarà l’elenc en poques setmanes. «A Barcelona hi ha públic per a tot. L’important és tenir una bona oferta perquè la gent tingui ganes de sortir de casa. No em preocupa la competència, al revés, em motiva que hi hagi més oferta de musicals», afirma Jordi Sellas, productor de Nostromo Live. Quan acabi la temporada a Barcelona el muntatge s’instal·laran al Teatre Calderón de Madrid.

Dos anys d’assajos

Notícies relacionades

Els menors no poden actuar més de dos dies a la setmana, per això el repartiment de ‘Billy Elliot’ és tan enorme. Requereix 60 joves que actuen i ballen des de dansa clàssica fins a jazz i claqué. La veterana coreògrafa Coco Comín treballa amb ells. «Em fa molta il·lusió ser aquí al teatre. Fa dos anys que assagem», explica el Pol, un noi de 14 anys que és un dels intèrprets que encarna el protagonista Billy Elliot, aquest nen de condició humil que canvia la boxa per la dansa clàssica.

El confinament va fer témer el pitjor. Ha retardat un any el projecte. Les noies també tenen bastant protagonisme. La Berta, una nena d’11 anys que va a classes de dansa des dels 4 anys, ha tocat el cel amb el rol de Debbie, la filla de la professora de dansa, tot un honor per a ella. «Hi ha bastantes coreografies. Mai havia fet claqué ¡i m’encanta!», reconeix. El ritme de treball no sembla importar-los. Aquests petits artistes ho donen tot, també els seus pares. Ells han d’organitzar la seva vida coordinant desplaçaments i assajos. Tant la Berta com altres membres del repartiment estudien a l’Oriol Martorell, una escola que ofereix estudis integrats i permet compaginar els ensenyaments artístics amb el currículum acadèmic.

La Cubana, ‘El guardaeslpaldas’ i ‘Fama’

Temes:

Musicals