TORNADA D’UN CLÀSSIC ‘HEAVY’ EUROPEU
Accept: «Tenim un estil i no necessitem reinventar-nos»
La banda alemanya llança ‘Too mean to die’, un àlbum de metal pur la temàtica del qual «s’aparta a propòsit de tot el que tingui a veure amb la Covid-19»
Accept es compara amb les males herbes que ningú pot erradicar al seu nou àlbum, ‘Too mean to die’, que va sortir divendres passat. Un grup massa dolent (de malèvol) per morir. «Després de publicar un disc titulat ‘The rise of chaos’, i de cançons com ‘Pandemic’, ens va semblar que podíem posar una mica d’humor a la qüestió», raona traient ferro el seu membre fundador, el guitarrista Wolf Hoffmann.
Mentre altres bandes reguen el seu discurs amb apel·lacions a la novetat, el canvi d’etapa o l’experimentació amb nous sons, Accept s’enorgulleix de ser, més o menys, allà on era fa dècades. ‘Too mean to die’ és el seu cinquè àlbum produït per Andy Sneap (figura d’ampli currículum; guitarrista de gira de Judas Priest després de la baixa de Glenn Tipton), però aquesta complicitat no ha representat, segons el parer de Hoffmann, cap gir determinant. «Al contrari: vaig molt amb compte amb no fer gaires canvis en el nostre so. Tenim un estil molt consolidat i no sentim cap necessitat de reinventar-nos».
Els colors del metal
Famosa pels seus ‘tempos’ accelerats, que als 80 van confluir amb el naixement de l’speed metal, la banda s’ocupa de donar varietat als seus àlbums. ‘Too mean to die’ inclou una cosa semblant a una balada, ‘The best is yet to come’ («reflecteix la meva filosofia personal, pròpia de qualsevol artista: el que fas està bé, però el millor sempre ha d’arribar»), i aquest artefacte pesat anomenat ‘Samson and Delilah’. «És important oferir diferents colors». També en matèria de textos, on es posen en jardins com «la lluita de Beethoven amb la sordesa» (‘Symphony of pain’)o la «forma de vida de la nova generació entorn de YouTube o TikTok» (‘Overnight sensation’). Es tractava d’oferir un àlbum «apartat a propòsit del que tingui a veure amb la Covid-19, perquè ens sembla que els fans ja n’han tingut prou d’això durant l’últim any».
Accept arrossega el seu relat èpic: el grup d’una petita localitat d’Alemanya (Solingen) que irromp al mercat internacional amb una música inicialment extemporània. «Quan començàvem, a finals dels 70, eren temps de punk i música disco. Odiàvem tot allò i teníem el nostre somni: girar per tot el món tocant rock dur. Ha sigut un llarg camí. Però hem demostrat que, si persisteixes, ho pots aconseguir», reflexiona Hoffmann. L’aclaparador ‘Balls to the wall’ (1983) va ser el punt d’inflexió. «Aquí, la ràdio i l’MTV van apostar per nosaltres, tot i que mai vam ser tan ‘mainstream’ com Bon Jovi».
Es presenten rearmats, amb una formació que inclou tres guitarristes i en què Hoffmann és l’únic integrant original. Més enllà de les cícliques substitucions, «tothom sap què és Accept i el que representa», diu el líder. «La meva missió és la de sentinella, el guardià de les essències». n
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)
- "Alegria, gratitud, emoció i, per què no dir-ho, sorpresa"