El Palau recorda Bach en directe i en ‘streaming’

L’escenari modernista va acollir un aplaudit programa bachià a càrrec d’intèrprets locals

ICULT   Magnificat  con el Cor de Cambra del Palau de la Musica i Vespres d Arnadi  Foto A  BOFILL

ICULT Magnificat con el Cor de Cambra del Palau de la Musica i Vespres d Arnadi Foto A BOFILL / A BOFILL

2
Es llegeix en minuts
Pablo Meléndez-Haddad

Amb 25 minuts de retard el Cicle Palau Bach va continuar dimecres a l’escenari modernista amb un programa bachià de quilòmetre zero incloent la interpretació del ‘Magnificat en Re major, BWV 243’ amb Xavier Puig al podi i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i el conjunt barroc Vespres d’Arnadí com a excelsos protagonistes, amb Dani Espasa al clavecí i l’òrgan. Els dos conjunts van brillar en totes les seves intervencions al costat d’un grup de solistes beneficiaris de la Beca Bach atorgada per la Fundació Salvat.

Les sopranos Elionor Martínez Lara i Maria Pujades Seguí van impressionar gratament, la primera amb una veu bonica i consolidada, projecció adequada, cuidada línia de cant i fàcil coloratura, i la segona pel seu atractiu timbre i tècnica polida. El contratenor Daniel Folqué va destacar per una veu d’àmplia tessitura i gran facilitat per a les agilitats. El tenor Jorge Navarro-Colorado va imposar una veu timbrada, tot i que poc fluida, i el baix Oriol Mallart es va lluir més que res en les agilitats.

Connexió amb el Palau

El ‘Magnificat’ es va estrenar a Espanya al Palau barceloní el 1908 per l’Orfeó Català, amb motiu dels concerts inaugurals d’aquest monument al Modernisme. Després seria el mateix Orfeó el que va anar estrenant altres grans obres de Bach inèdites fins aleshores al país, com les avui tan populars ‘Missa en Si menor’ i la ‘Passió Segons sant Mateu’.

Notícies relacionades

Abans del ‘Magnificat’, el concert va arrencar amb la brillant ‘Ouverture’ de la ‘Tercera Suite per a orquestra’, que va fer transpirar la concertino, a més de la cantata ‘Schwingt freudig euch empor, BWV 36’ (’Eleveu-vos amb alegria’) per al primer diumenge d’advent, el temps litúrgic que prepara Nadal. A l’obra, un petit oratori amb àries i cors, la mascareta va passar factura als tenors a coral ‘Der du bist dem Vater gleich’, i es va comptar amb els mateixos solistes del ‘Magnificat’ sobresortint una vegada més Elionor Martínez Lara en l’ària ‘Auch mit gedämpften, schwachen Stimmen,’ ben acompanyada per la concertino amb sordina.

El concert, recuperat de la programació ajornada a l’octubre i amb les entrades esgotades, també es va poder seguir en directe i gratuïtament a través de la plataforma digital del Palau –origen del retard de la vetllada–, ja que la producció, per les actuals restriccions d’aforament, només va poder acollir 500 espectadors.