ESTRENES DE CINE

‘El verano que vivimos’: un triangle amorós que s’ha fet esperar

Després del retard per la pandèmia, per fi arriba als cines la pel·lícula protagonitzada per Blanca Suárez i Javier Rey, una història romàntica en la línia de ‘Palmeras en la nieve’

ICULT PELICULA EL VERANO QUE VIVIMOS

ICULT PELICULA EL VERANO QUE VIVIMOS

3
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

‘El verano que vivimos’, protagonitzat per la parella de moda, Blanca Suárez i Javier Rey, s’hauria d’haver estrenat fa un mes, però el tancament dels cines a Barcelona i la situació de lapandèmia van obligar a retardar-ne el llançament. Ara per fi arriba als cines en una setmana en què la cartellera torna a florir amb un assortiment variat de propostes cinematogràfiques. No obstant, aquesta pel·lícula té una característica particular: és laprimera superproducció espanyola que es posa a prova després d’aquest llarg període de ‘stand by’ que hem patit.

La pel·lícula, dirigida per Carlos Sedes, és fruit de la unió de diversos gegants de la producció cinematogràfica, com Bambú, Atresmedia Cine i Warner Bros, i ha costat 6 milions d’euros. En principi es va concebre com una mena de ‘Palmeras en la nieve’, és a dir, una pel·lícula de gran escala, de gènere romàntic, ambientació històrica i paisatges idíl·lics. Però en aquests moments ningú pot preveure quin èxit tindrà a taquilla ni si podrà arribar als 17 milions d’euros que va recaptar la cinta de Fernando Gónzález Molina, protagonitzada per Mario Casas.

Valentia

«Havíem de ser valents i estrenar la pel·lícula, no podíem esperar més», explica a EL PERIÓDICOMercedes Gamero, directora general d’Atresmedia Cine. «Hem passat moltes nits sense dormir, però tots pensàvem que ho havíem de fer. Perquè per poder anar al cine l’any que ve, cal estrenar ara. No podem demanar a l’espectador que torni a les sales si no té a l’abast una oferta atractiva. Sabem que no arribarem a les cotes d’èxit que esperàvem quan la vam concebre i això és una pena, perquè s’hi ha treballat molt.»

el verano que vivimos / periodico

‘El verano que vivimos’ s’ubica a Jerez als anys 50 en una plantació vinícola. Allà arribarà un jove arquitecte (Javier Rey) encarregat de construir un nou celler per al seu millor amic (Pablo Molinero) i s’enamorarà perdudament de la seva promesa (Blanca Suárez).Un triangle amorósque, com els bons vins, perdurarà en el temps, fins als anys 90, quan es descobreix que algú ha estat enviant cada any esqueles a la seva estimada, durant més de 40 anys.

Entre ‘El quadern d’en Noah’ i ‘Un paseo por las nubes’

«La pel·lícula està feta per veure en pantalla gran perquè és molt envoltant», continua Gamero. «L’espectador s’introdueix en aquest univers a través dels ulls del personatge de Javier Rey i descobreix la seva gent, els seus costums, de manera que el transformarà per complet».

¿Referències? Gamero parla d’‘El quadern d’en Noah’, de ‘El pacient anglès’ i fins i tot de ‘Els ponts de Madison’. També d’‘Un paseo por las nubes’, la pel·lícula que va protagonitzar Aitana Sánchez-Gijón amb Keanu Reeves, que també tenia lloc entre vinyes. En resum, entorns evocadors i amors més grans que la vida.

«Sempre hem pensat que el públic femení està molt poc servit en la cartellera, encara menys en el cine espanyol. Així queel ‘target’ d’aquesta pel·lícula és eminentment femení,una pel·lícula que pot reunir àvies, filles, netes i amigues».

Revitalitzar la taquilla

Notícies relacionades

Mercedes Gamero creu que anem pel camí adequat perquè la taquilla es revitalitzi i que és necessari tornar a crear l’hàbit remarcant que es tracta d’unaactivitat d’oci completament segura.

Poques hores després de la presentació de la pel·lícula a Madrid es va conèixer queWarner estrenarà als Estats Units la majoria de la seva producció del 2021 de forma simultània en cines i HBO Max, una notícia que ha sacsejat els fonaments de la indústria. De moment encara no se sap quins seran els plans de la distribuïdora a Espanya, però el cert és que ha sigut l’única que s’ha atrevit a llançar grans ‘blockbusters’ durant l’era Covid. Primer ‘Tenet’, ara ‘El verano que vivimos’ i a finals de mes, l’esperada ‘Wonder Woman 1984’.