FESTIVAL DE CINE

Sant Sebastià comença a donar forma a la secció oficial

Naomi Kawase, François Ozon i Thomas Vinterberg són alguns dels directors que participaran en el certamen

zentauroepp47676666 graf7720  madrid  08 04 2019   el director franc s francois 190416163507

zentauroepp47676666 graf7720 madrid 08 04 2019 el director franc s francois 190416163507 / Nico Rodriguez

2
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

En les últimes setmanes hem anat coneixent algunes novetats del que serà la pròxima edició del Festival de Sant Sebastià, entre les quals, que Viggo Mortensen rebrà el premi Donostia a tota la seva carrera i presentarà la seva primera pel·lícula com a director, ‘Falling’ i que ‘Rifkin’s Festival’, de Woody Allen, serà l’encarregada d’inaugurar el certamen.

Ara és el moment de fer públiques les primeres incorporacions a la secció oficial, la majoria acreditades amb el segell que va atorgar el Festival de Cannes després de la seva cancel·lació. L’equip de José Luis Rebordinos, fidel al seu esperit, ha rescatat alguns noms que ja havien concursat anteriorment a Sant Sebastià, com és el cas de la japonesa Naomi Kawase, que presentarà ‘True Mothers’ o del francès François Ozon, que després de guanyar la Concha d’Or el 2012 amb ‘A la casa’, torna amb ‘Verano del 85’.

Alcoholisme

També s’hi podrà veure una de les màximes atraccions del Marché du Film, el mercat que s’ha desenvolupat ‘online’ al llarg de la setmana passada, ‘Drunk (Another Round)’ de Thomas Vinterberg. El director danès torna a reclutar Mads Mikkelsen després d’haver treballat junts a ‘La caza’ i junts emprenen un experiment sociològic sobre l’alcholismo.

Altres pel·lícules distingides amb el ‘label Cannes’ seran recuperades per Sant Sebastià, com és el cas d’‘In the Dusk’, de Sharunas Bartas, pel·lícula històrica ambientada a la Lituània dels anys quaranta, i l’opera prima ‘Beginning’, de Dea Kulumbegashvili, centrada en una comunitat de Testimonis de Jehová, de nacionalitat georgiana i que podria convertir-se en una de les sorpreses del festival.

Finalment, el certamen també acollirà la ‘premiere’ mundial del segon llargmetratge del japonès Takuma Sato després de ‘Don’t Say That Word!’. Es tracta d’‘Any Crybabies Arround?’ i narra el tomb en la vida d’un home que la televisió grava corrent pel carrer nu i borratxo la Nit de Cap d’Any.

Incògnita fins al final

Com ja va avançar el mateix José Luis Rebordinos a EL PERIÓDICO, el festival aquest any continuarà sent una incògnita fins a l’últim moment, tot i que el seu equip continua treballant perquè pugui dur-se a terme amb la normalitat més gran possible. No obstant, la direcció ja ha adoptat algunes decisions per adaptar-se a les circumstàncies que imposa la nova normalitat. Destaca la reducció del nombre de projeccions (un 30% menys), la celebració ‘online’ d’algunes de les seves activitats (el Fòrum de Coproducció, Zinemaldia & Technology, les taules rodones i les classes magistrals) i el format mixt (presencial i virtual) per als nous WIP Latam i Europa, així com per a Ikusmira Berriak.

Notícies relacionades

A més, el festival prescindirà d’algunes de les seves seus habituals, com el Velòdrom (on tenien lloc les projeccions per a centres escolars al matí, el concert de música de cine i la projecció de pel·lícules populars per a un públic massiu) o el Museu San Telmo, seu del Fòrum de Coproducció. També s’ha retardat al 2021 la retrospectiva anunciada sobre el cine coreà dels anys 50 i 60, i s’eliminarà la secció Klasikoak.

Menys pel·lícules i més sessions

L’evolució de la pandèmia determinarà l’aspecte final del Festival, però en principi la intenció seria mantenir la Secció Oficial, Nous Directors, Horitzons Llatins, Zabaltegui-Tabakalera, Perles i Nest, així com Culinary Cinema, Zinemira i Made in Spain, probablement amb menys pel·lícules i més sessions perquè l’aforament reduït no sigui impediment per quedar-se sense veure cap títol.