ESTRENA AL ROMEA

Caputxeta i Peter Pan es rebel·len

El Romea estrena 'HipHopBig', dinàmic espectacle familiar on la dansa urbana connecta els populars personatges de conte

Elisenda Roca, creadora del muntatge amb la coreògrafa Gina de Haro, recomana la proposta a partir de 5 anys

zentauroepp51770600 icult hip hop hiphop cervera200116223051

zentauroepp51770600 icult hip hop hiphop cervera200116223051

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Música de rap i clàssics de Steve Wonder tunejats acompanyen l’espectacle familiar ’HipHopBig’, una proposta plena de ritme que estrena aquest diumenge el Romea. Està protagonitzat per fades modernes que ballen hip-hop, van amb xandall i no tenen ales. Bé, en realitat encara no són fades professionals sinó dos estudiants que escapen i han de resoldre un complex problema. Resulta que dos protagonistes de famosos contes, Peter Pan i La Caputxeta Vermella s’han escapat. La seva missió és tornar-los com més aviat millor als seus respectius llibres. Però tot es complica quan Peter i Caputxeta es transformen en adults. Si no els converteixen de nou en nens, els seus contes deixaran d’existir. 

Més enllà de les paraules, el llenguatge universal que connecta tots els personatges en aquesta peça és el hip-hop, la dansa que més enganxa entre nens i adolescents. «En els espectacles infantils se solen estilar les cançons. Nosaltres el vam canviar per aquest ball perquè és molt popular i ha aconseguit l’impensable fins fa uns anys: que els nens s’apuntessin a classes de dansa amb les noies», diu Elisenda Roca, que debuta en un espectacle familiar després d’haver dirigit el musical ‘73 raons per deixar-te’.  El muntatge, que recomana per a majors de 5 anys, és fruit de la seva col·laboració amb la jove coreògrafa Gina de Haro.

Febre per la dansa urbana

Notícies relacionades

Roca, responsable de la direcció i la dramatúrgia, va comprovar de primera mà la febre per la dansa urbana gràcies al seu nebot. Després ha conegut a molts més nens i joves enganxats al hip-hop al llarg dels dos anys que s’ha dedicat amb alumnes de De Haro i gent de Soul Empire, companyia de la coreògrafa, a treure endavant un projecte ple de dinamisme i energia amb el qual molts nens es poden identificar. D’una banda estan temes com la solidaritat i la vigència dels contes; per un altre, les ganes de fer-se gran dels adolescents i preadolescents. «Em carrego totes les teories freudianes sobre Peter Pan», reconeix Roca sense manies.

Una de les coses que més sorprèn de ‘HipHopBig’ és la combinació d’agilitat, frescor i capacitat d’alguns intèrprets, com Daniela Morlán, de 10 anys, que encarna una de les caputxetes. Mònica Glaenzel, que actua com a narradora convertida en fada veterana, va conquerir el públic infantil dels primers passis escolars, al costat de les seves dues joves deixebles, amb molt ritme a les venes, una fada entremaliada (Ainoha Vidal) que només pensa a divertir-se, i el seu oposat, una fada responsable. Des de la seva primera batalla amb varetes màgiques per provocar moviments de tot tipus en el seu oponent al passadís central del teatre, totes dues van connectar amb els espectadors. De principi a final, el còctel de contes, teatre i hip-hop va resultar màgic.

Temes:

Teatre