ESTRENA DE CINE
Crítica de 'Malasaña 32': la repressió i els monstres
Albert Pintó situa la seva pel·lícula en els últims anys de la dictadura per reflexionar sobre la repressió com a generadora de monstres
Hi ha una certa tensió entre el vell i el nou que serveix per singularitzar ‘Malasaña 32’ per sobre dels clixés que caracteritzen el terror contemporani. En aquesta pugna entre l’esperit clàssic i els ensurts de manual, potser l’important sigui la seva habilitat a l’hora d’utilitzar el context sociopolític dels últims anys de la dictadura per extreure no només l’atmosfera d’una Espanya que, com diu la protagonista, «fa pudor», sinó també reflexionar de manera molt ambigua entorn de la repressió com a generadora de monstres. Pot ser que no sigui una proposta especialment original, però aconsegueix ser efectiva gràcies a l’habilitat amb què el director Albert Pintó utilitza les eines del subgènere de les cases maleïdes.
Malasaña 32 ★★★
Direcció: Albert Pintó
Repartiment: Begoña Vargas, Iván Marcos, Bea Segura, Sergio Castellanos, José Luis de Madariaga, Iván Renedo, Javier Botet, María Ballesteros, Rosa Álvarez, Concha Velasco
País: Espanya
Durada: 90 minuts
Any: 2020
Gènere: Terror
Estrena: 17 de gener del 2020
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
-
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Camí de les urnes El PNB agita territori ‘abertzale’ en el seu intent d’evitar el sorpasso de Bildu
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Jubilació La Seguretat Social avisa: jubilar-se als 63 pot comportar penalitzacions
- Ruta Viatge al passat iber
- FIRA Berga treu les tendències de moda al carrer demà
- patrimoni Un mirador privilegiat de Manresa amb història