Anar al contingut

DADES D'ADECTA

L'assistència al teatre a Catalunya creix un 10% l'última temporada

El públic de pagament es va situar en 2,5 milions de persones, 215.000 persones més, un 10% superior a la temporada anterior

La recaptació va arribar als 64,6 milions d'euros, un 13% més

Marta Cervera

L'assistència al teatre a Catalunya creix un 10% l'última temporada

JORDI COTRINA

Bones sensacions per a la nova temporada de les arts escèniques a Catalunya després de conèixer-se l’augment de públic i de recaptació la temporada passada. El públic de pagament es va situar en 2,5 milions de persones, 215.000 persones més, un 10% superior a la temporada anterior. La recaptació va arribar als 64,6 milions d’euros, 7,4 milions més, una pujada del 13%. L’índex d’ocupació de les sales va ser del 60%, un 6% més. No és estrany que, després d’aquests bons resultats, el sector representat per Adetca (Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya), esperi assolir per fi la xifra de tres milions d’espectadors aquesta temporada.

Es va estar a prop la temporada 2011-12 però la crisi va acabar de cop amb la tendència ascendent. Ara sembla que ha canviat alguna cosa, com indiquen les xifres presentades aquest migdia a l’Antiga Fàbrica Damm. «No ens conformem amb aquests bons resultats. Afegirem nous impulsos per connectar amb el públic i buscarem més complicitat de les administraciuones locals, autonòmiques i estatals per afavorir una activitat més gran», ha assenyalat Isabel Vidal, presidenta d’Adetca.  «Arribar als tres milions d’espectadors no és un somni».   

La temporada passada es van presentar 1.165 espectacles, 85 més que l’anterior, i es van realitzar 12.411 funcions, gairebé 500 més. El percentatge d’ocupació va ser del 60%.

Els espectacles més vistos van ser, per aquest ordre, el musical ‘La jaula de las locas’ a Tívoli; ‘Hits’, la temptativa de comiat d’El Tricicle que aquest any torna al Coliseum per poder dir adeu al públic que no va poder veure’ls al Victòria.  En tercer lloc, un altre musical, ‘Maremar’, estrenat al Poliorama, amb música de Lluís Llach i coreografies d’Ariadna Peya en un muntatge que unia una obra de Shakespeare amb el drama actual dels refugiats; ‘Impro show’, del Teatreneu, i la comèdia ‘Pel davant i pel darrera’, dirigida per Paco Mir, al Borràs.

A les sales de proximitat, nova fórmula per parlar de les sales amb menys de 200 butaques, l’espectacle més vist va ser ‘El chico de la última fila’, de Juan Mayorga a la Sala Beckett; el musical ‘Carrie’ al Gaudí Barcelona; ‘La dona de negre’, al Teatre del Raval, i ‘Secretos’ i ’Diario de un cuarentón’, totes dues a la Sala Ars Teatre de Barcelona.     

Temes: Teatre