FESTIVAL DE CINE

Pedro Almodóvar, entre els favorits per guanyar avui la Palma d'Or a Cannes

'Dolor i gloria' forma juntament amb 'Parasite', de Bong Joon-ho, i 'Portrait de la jeune fille en feu', de Céline Sciamma, el triplet de pel·lícules preferides de la crítica internacional

zentauroepp48210327 cannes  france   may 18    penelope cruz and director pedro 190525183926

zentauroepp48210327 cannes france may 18 penelope cruz and director pedro 190525183926 / Samir Hussein

1
Es llegeix en minuts

El jurat de la 72a edició del Festival de Cine de Cannes està tancat des del matí d’aquest dissabte en un lloc secret i protegit per la policia; per descomptat els mòbils han sigut confiscats als membres del conclave. Les decisions a les quals arribin començaran a conèixer-se a partir d’un quart de vuit de la tarda en la cerimònia d’entrega dels premis de Cannes.

El jurat presidit pel director mexicà Alejandro González Iñarritu i compost pels també realitzadors Yorgos Lanthimos, Pawel Pawlikowski, Kelly Reichardt, Alice Rohrwacher, Enki Bilal i Robin Campillo i les actrius Elle Fanning i Maimouna N’Diaye ha d'atorgar "necessàriament" set premis: la Palma d’Or, el Gran Premi, a la posada en escena, el del jurat, el del guió i a les interpretacions femenina i masculina. La llista de premis pot tenir només un guardó empatat i aquesta disposició no pot aplicar-se a la Palma d’Or. Un altre punt essencial: la mateixa pel·lícula només pot rebre un dels premis. No obstant, el premi del guió i el premi del jurat poden associar-se amb un premi d’interpretació, però només amb la renúncia del president del festival, Pierre Lescure.

Dit això, aquí el que importa de veritat és la Palma d’Or, a la qual aspiren 21 pel·lícules. I, tot i que el jurat sol viure bastant al marge de l’opinió de la crítica, per no dir a cap altre planeta, 'Dolor i gloria', la 21a pel·lícula (ei, fins i tot la numerologia juga al seu favor) de Pedro Almodóvar sembla tenir serioses possibilitats d’alçar-se amb el guardó.

Notícies relacionades

Segons el plafó de deu crítics internacionals consultats per la revista especialitzada 'Screen', 'Parasite', de Bong Joon-ho, és la millor pel·lícula presentada al festival, amb 3,5 punts sobre 4. Però molt a prop se situa la bastant autobiogràfica i molt estilitzada obra del director manxec, amb 3,3 punts, els mateixos que 'Portrait de la jeune fille en feu', de Céline Sciamma, una de les només quatre directores que aspiren a la grossa de Cannes. 'Hi havia una vegada a Holywood', de Quentin Tarantino, és la següent classificada a la travessa de 'Screen', amb 3 punts.  

Són només especulacions. La nova Palma d’Or, premi que el 2018 va aconseguir el japonès Hirokazu Kore-Eda amb 'Shoplifters', a partir de les 19.15 hores.