Anar al contingut

plataforma de llançament d'artistes

MySpace perd 12 anys de música per problemes tècnics

L'error suposa la pèrdua de prop de 50 milions de cançons, totes les publicades des del 2003 fins al 2015

El Periódico / Barcelona

MySpace perd 12 anys de música per problemes tècnics

L’antany todopodeosa xarxa social MySpace va admetre aquest dilluns que ha perdut definitivament tots els continguts pujats al seu lloc abans del 2016, incloent milions de cançons, fotografies i vídeos sense una altra llar a internet. La companyia va culpar una migració de servidor defectuosa de l’eliminació massiva d’arxius, que podria haver passat fa més d’un any, quan van aparèixer els primers informes d’usuaris que no podien accedir a continguts anteriors a aquell any. L’empresa va confirmar que la pèrdua és permanent i que no hi ha manera de rescatar la informació a través de còpies de seguretat.

 
MySpace va reconèixer que s’han perdut del seu lloc més de 50 milions de gravacions de 14 milions d’artistes, així com les fotos i els vídeos allotjats a la xarxa social entre el 2003, any de la seva fundació, i el 2015. Malgrat que MySpace és una ombra del que va ser, encara manté (o mantenia fins a l’anunci d’ahir) un nucli dur de seguidors, sobretot per motius nostàlgics.

«Com a resultat d’un projecte de migració de servidors, qualsevol foto, vídeo i fitxer d’àudio que fos pujat més de tres anys enrere pot ser que ja no estigui disponible a o des de MySpace», va explicar la companyia en un escarit comunicat. «Demanem disculpes pels inconvenients», va agregar. Informacions posteriors van eliminar la formulació de possibilitat de la nota emesa per MySpace i més o menys van quantificar el volum de la informació desapareguda.

La xarxa social va ser la plataforma de llançament de nombrosos artistes i fins i tot es va parlar de la generació MySpace. Allà van començar bandes com Artic Monkeys, Lily Allen i Panic! At the Disco, entre moltes d’altres. El 2006 va ser el portal d’internet més visitat dels Estats Units. 

News Corporation va adquirir MySpace el 2005 per 580 milions de dòlars en un moment en què la xarxa social comptava amb 20 milions d’usuaris únics al mes als Estats Units i va aconseguir elevar aquesta xifra per sobre dels 76 milions l’octubre del 2008, però l’aparició de nous competidors va acabar per truncar l’èxit de MySpace. Posteriorment, el 2011, News Corporation va vendre MySpace a Specific Media per només 35 milions de dòlars. El 2013 hi va haver un intent fracassat de rellançar MySpace, i el 2016 l’empresa va ser comprada per Time Inc., que al seu torn va ser comprada el 2018 per Meredith Corporation.