CRÒNICA DE CONCERT

U.S. Girls, una explosió de pop conscient

Meg Remy va visitar La [2] de l'Apolo per presentar l'aplaudit 'In a poem unlimited' amb un nombrós grup de músics

fcasals46057360 barcelona 27 11 2018 icult cr nica concierto de u s  girls  181128135745

fcasals46057360 barcelona 27 11 2018 icult cr nica concierto de u s girls 181128135745

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un dels discos que probablement veureu una vegada i una altra en els resums del millor del 2018 (ja apareix en un parell, els de 'Paste' i 'Uncut') és 'In a poem unlimited',d’U.S.  Girls, el projecte de la iconoclasta Meghan Remy. El seu camí va començar amb el soroll i ha acabat en terrenys de pop amb arranjaments i producció sofisticats, sense deixar de ser una cosa realment personal, molt crític en l’àmbit líric amb el món al nostre voltant. Ella defineix el seu estil com a 'música pop conscient’.

Fa tres anys, Remy va assaltar el Primavera Club amb un dispositiu tirant a minimalista: només ella, una cantant addicional i bases pregravades. Tot i que fantàstic (la veu i presència d’aquesta artista valen per una banda completa), el concert va desconcertar unes quantes persones. Més tradicional va ser la seva actuació de dimarts a La [2] de l’Apolo, en què va aparèixer acompanyada d’una segona cantant, però també de múltiples músics, entre els quals, el teatral teclista Geordie Gordon (Islands) i el 'guitar hero' Chris Bezant.

Notícies relacionades

La idea d’aquesta gira no sembla tant intentar reproduir el so d’'In a poem unlimited', els seus rics grooves funk, disco o jazz, com mostrar què pot donar de si la reunió de grans músics sobre un escenari. Hi ha molta exhibició instrumental i, de vegades, surt gairebé un cert esperit de competició: la guitarra virtuosa de Bezant va imposar la seva llei gairebé excessivament en temes com 'Window shades', el funk-rock 'Incidental boogie' o un 'M.A.H.' menys disco i més elèctric que a l’àlbum. 'Damn that valley', exercici de dub gairebé minimalista inclòs en el precedent 'Half free' del 2015, va sonar més aviat a reggae-rock.

Però, en general, les cançons van sobreviure al concepte i van sonar com el que són: irresistibles píndoles de pop enverinat amb alguns dels millors moments musicals que s’han publicat aquest any. Parlem d’aquella respiració utilitzada com a percussió al principi de la 'blaxploitation' 'Velvet 4 sale’, cançó sobre violència masculina i venjança. De les guitarres ‘jazzy’ i la tornada emotiva de 'Rosebud' (així és, sota la inspiració de 'Ciutadà Kane'), un tema de festa que oculta una lletra sobre l’autoanàlisi més seriosa. Del clàssic instantani 'Pearly gates' i les seves harmonies gòspel. O, ja com a clímax, de l’addictiu piano ‘lounge’ de 'Rage of plastics', relectura sensual d’un arrossegat tema de l’obscura Fiver. El disc era millor, però el concert tampoc va ser poca cosa.

Temes:

Música Concerts