FESTIVAL DE SALA

Primavera Club, batalló de promeses

La divisió tardoral del Primavera Sound presenta un grapat de noms dels quals se'n sentirà a parlar o ja ho fan

lindsey web-2

lindsey web-2

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El millor moment per veure un grup no és, generalment, el de la segona, tercera o quarta reunió, quan el seu últim disc és només una excusa mediocre per tornar a sortir de gira. És molt millor el moment de l’eclosió, quan acaben de presentar un primer o segon disc en què s’han deixat la pell i el cor. Per això el Primavera Club és un festival tan excitant: ofereix l’oportunitat de veure en el seu moment d’emergència noms que, en molts casos, se’n sentirà a parlar, o fins i tot ja se’n parla. Durant tres dies (divendres, dissabte i diumenge) es podrà veure de prop a les dues sales principals de l’Apolo artistes i bandes que en el futur proper brillaran en algun escenari gran del festival mare.

De la ‘kinkidelia’ a l’R&B experimental

Divendres, dia 26, obriran foc Derby Motoreta’s Burrito Kachimba (19.30 h.), híbrid de rock andalús a l’estil Smash i psicodèlia amb extra de fuzz. A l’extrem oposat de densitat hi hauria Tirzah (23.30 h.), un jove artista londinenc que proposa un R&B tan essencial com atípic.

Però no avancem esdeveniments: abans hi haurà temps per al pop arty però sentimentald’ALASKALASKA  (20.45 h.); la big band de mambo de vella escola Orquesta Akokán (21.15 h.); el rock psicodèlic/apocalíptic de Gnod (22.00 h.), o el projecte personal, entre gòtic i dreampop, de la veterana del brit-rock Hilary Woods (22.30 h.).

Superada la mitjanit, la festa continuarà amb l’ascendent artesà pop Boy Pablo (0.40 h.); la banda entre el folklore turc, el funk i la psicodèlia Altin Gün (01.45 h.) o, ja ben entrada la matinada (4.30 h.), la prometedora sessió dels nois d’Athens Of The North, segell d’Edimburg de reedicions de gemmes rares de soul i disco.

La jornada més urbana

Dissabte, la jornada vespertina i nocturna (també hi haurà concerts de vermut de Silent James i Jen Cloher) se centrarà en sons neosoul, hip-hop, grime i R&B. La noruega Okay Kaya (20.30 h.), a qui alguns recordaran com l’Anja del drama sobrenatural 'Thelma', es troba entre R&B i folk en cançons intensament personals. Kadhja Bonet (21.00 h.) és una artista polivalent (toca diversos instruments, es produeix i barreja ella mateixa els temes) de soul barroc i sobrenatural. El gòspel, l’electrònica i el R&B influeixen per igual el desbordant serpentwithfeet (21.45 h.), amb Björk entre els seus fans. Després, successió de rimadors heterodoxos: Octavian (23.00 h.), JPEGMAFIA (00.00 h.), slowthai (01.00 h.) i l’esmunyedissa Flohio (02.00 h.).

El tancament perfecte

Notícies relacionades

Les nits de diumenge són sagrades, però el debut llarg de Snail Mail (22.30 h.), 'Lush', encara més: aquest exercici d’emo-folk confessional amb brots de pirotècnia guitarrística al Dinosaur Jr. ha encongit el cor dels crítics internacionals, que l’han designat probable millor debut de l’any.

Però aquesta jornada té altres al·licients, majoritàriament femenins (Cupido, el projecte del ‘trapero’ Pimp Flaco amb Sol Astra, és gairebé una excepció): Jess Williamson (14.00 h.) i el seu folk místic de maduresa primerenca; Buzzy Lee (19.30 h.) i el seu pop sinuós pròxim a Feist (19.30 h.), Stella Donnelly (20.00 h.) i el seu ferotge folk feminista (20.00 h.), o Ama Lou (21.15 h.) i cançons del poder de 'Tbc', una inspiració per al mateix Drake. Caldrà esperar-se a la nit de dilluns per descansar.

Temes:

Concerts