Sis pel·lícules que no pots perdre't d'Americana

El festival de cine independent rendeix tribut a Alex Ross Perry, recull títols celebrats i aposta per noves promeses

zentauroepp42393526 pel cula del cine indie golden exits180304184521

zentauroepp42393526 pel cula del cine indie golden exits180304184521

4
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Després de la seva excel·lent edició del 2017, el festival Americana Film Fest continua decidit a fer feliços els que encara creiem en el cine independent nord-americà, molt atès durant l’explosió dels anys 90 però menys present en les pàgines crítiques i l’imaginari col·lectiu actualment.

    I poc present des de fa temps també a les nostres cartelleres. Prenguem l’exemple d’Alex Ross Perry, convidat de luxe en la cinquena edició del festival. Cap de les seves cinc pel·lícules ha arribat a les nostres sales comercials. I tampoc ho farà l’última, Golden exits, malgrat comptar en el seu repartiment amb actrius com Emily Browning, Mary-Louise ParkerChloë Sevigny… Per veure-la en pantalla gran s’haurà de visitar l’Americana.

Golden exits és una de les nostres sis recomanacions per a una edició molt prometedora que està a punt de començar (demà, 6 de març, i dura fins diumenge, dia 11). La majoria de les sessions, com totes les aquí assenyalades, són als Cinemes Girona de Barcelona (Girona, 175).

'Golden exits', neurosis encreuades

En la seva última i sovint fascinant pel·lícula, Alex Ross Perry fitxa Emily Browning per exercir com a element desestabilitzador d’un parell de matrimonis construïts sobre bases una mica fràgils, o truncats per egos massa importants. El director a qui es rendeix tribut en aquest edició del festival continua apostant per un tipus de pel·lícula que gairebé ja no es veu, feta sobretot de converses, passejades, trobades i desacords. Flotant sobre la màgica música de Keegan DeWitt, el seu cine arriba aquí a cotes d’estranya fascinació. 

Dimecres, dia 7, sala 1, 21.45 h. (amb la presència del director). Dijous, dia 8, sala 1, 19.45 h.

 


'The work', catarsi compartida

En la secció Docs, dedicada a la no-ficció, brilla amb força pròpia aquesta immersió de Jairus McLeary i Gethin Aldous en una de les teràpies de grup intensives que, dues vegades a l’any, els presos de Folsom es presten a compartir amb persones de l’exterior. Aquestes últimes poden no saber el que busquen, o creuen que només busquen la sensació de perill, però solen emergir tocades. Extraordinàriament intens, el film recorda que a sota de la pell cuirassada de molts presos batega un cor, i que els motius pels quals han arribat a ser qui són poden resultar d’allò més familiars. 

Dijous, dia 8, sala 1, 21.45 h. (amb la presència del director).


'Ingrid goes West', narcisisme digital

Matt Spicer ha sortit victoriós als Independent Spirit Awards amb aquesta comèdia, sembla que molt incòmoda, sobre les pitjors derives de les xarxes socials, un joc en què gairebé tots estem atrapats. La mai ben ponderada Aubrey Plaza (Lenny Busker en la sèrie Legión, entre moltes altres coses) encarna aquí una noia una mica pertorbada i enganxada al telèfon mòbil que busca la manera de ficar-se en la vida de Taylor Sloane (Elizabeth Olsen), una influencer d’Instagram. Per descomptat, sense filtres pel mig, la vida de la cèlebre instagramer no és tan ideal com pot semblar. 

Dijous, dia 8, sala 1, 22.00 h. Dissabte, dia 10, sala 1, 16.15 h.

 


'Lucky', do de pit final

Una pel·lícula de començaments i finals. És el principi de la carrera com a director de John Carroll Lynch, prolífic actor de caràcter vist en meravelles (Fargo) i desastres (Love happens). I va ser l’últim paper protagonista en cine per a Harry Dean Stanton, icona del cine americà que va brillar en les seves col·laboracions amb David Lynch, un dels seus companys de repartiment a Lucky. Stanton encarna un vaquer solitari que s’enfronta a la seva mortalitat; Lynch és un amic seu obsessionat amb la seva tortuga perduda. Pel·lícula de culte, sembla clar. 

Divendres, dia 9, sala 1, 22.15 h. Dissabte, dia 10, sala 1, 20.00 h.

'Gemini', 'thriller' naturalista

El gairebé veterà Aaron Katz és un dels (excel·lents) autors indies l’obra del qual no ha sortit a Espanya del circuit de festivals. En l’esperada (per alguns) Gemini sembla revisitar la idea de Cold weather: rodar un thriller amb estètica naturalista, però amb un punt extra de glamur. Això últim ve donat pel paisatge hollywoodià i dues actrius del magnetisme de Zoë Kravitz i Lola Kirke, que encarnen una estrella de cine i la seva ajudant personal. Un crim posarà a prova la seva relació. 

Dissabte, dia 10, sala 1, 22.00 h. Diumenge, dia 11, sala 1, 18.10 h. 


'The rider', vida vaquera

El poètic docudrama de Chloé Zhao no va obtenir cap dels quatre premis als quals aspirava als Independent Spirit Awards, però ja venia servit d’altres festivals: premi 

Notícies relacionades

CICAE a Cannes, gran premi del jurat a Deauville, millor nou director a Valladolid... Gens malament per a un film rodat amb mitja dotzena d’amics i familiars i un actor no professional, Brady Jandreau, com una versió ficcional de si mateix: un genet de rodeo mira de reinventar la seva vida (o d’obrir-se pas) després de resultar lesionat en un accident. 

Diumenge, dia 11, sala 1, 20.00 h.