pantalles

Les millors 11 de l'any

criada

criada

2
Es llegeix en minuts
Mikel Lejarza
Mikel Lejarza

President d'Atresmedia Cine

ver +

El 2017 s'acaba, així que és temps de llistes i valoracions. Triar el millor pel que fa a la televisió és impossible, perquè no hi ha dies ni hores suficients per haver-ho vist tot.

Així que l'any en què La Sexta s'ha convertit en el principal referent informatiu; en què la tele de pagament nacional ha començat seriosament i en sèrie a produir; en què s'ha confirmat que la Champions desapareixerà l'any que ve de les emissions en obert i gratuïtes; en què l'actualitat s'ha convertit en el motor de la tele en obert i el cine en el contingut més consumit en la de pagament, les sèries que hem tingut temps de seguir -i que recomanem com a pack a l'hora d'elegir un regal de Nadal per a amics, parelles i familiars, o com a motiu de conversa amb ells-- són aquestes, per ordre alfabètic:

'AMERICAN GODS'. Creada per Bryan Fuller i Michael Green, és una adaptació d'una novel·la de Neil Gaiman, en què vells déus lluiten contra els nous. Va començar sent un projecte de HBO, finalment la va fer Starz i entre nosaltres es veu a Amazon. Ian McShane, extraordinari en el seu paper.

'BETTER CALL SAUL'. La preqüela de Breaking Bad és del millor que es pot trobar en la tele actual. El seu protagonista, Bob Odenkirk, fa el paper de la seva vida.

'BIG LITTLE LIES'. Es tracta en realitat d'una minisèrie i ha suposat la tornada a l'èxit del seu creador, David E. Kelley (Ally McBeal), que s'ha basat en la novel·la de Liane Moriarty per escriure un dels millors guions de l'any i amb un càsting extraordinari encapçalat per Reese Witherspoon i Nicole Kidman.

'DEUCE'. Buscant impactar els seus abonats, acostumats a la millor televisió de l'últim any, l'HBO es va fixar en els començaments de la indústria del porno. Un material dur, mancat de glamur, sense concessions, però que en mans de David Simon (The Wire) i el seu col·laborador George Pelecanos és un retrat acumulat de misèries, dur i brillant com les cançons de Tom Waits.

'FARGO'. Si en l'anterior sèrie James Franco es desdobla interpretant dos germans bessons, en la tercera temporada de la sèrie basada en la pel·lícula dels germans Cohen, Ewan McGregor fa el mateix. Però l'estrella és Carrie Coon, que també fa doblet, al seu torn, amb The Leftovers.

'JUEGO DE TRONOS'. Ja no és una sèrie més, és un esdeveniment. Amb trames allunyades dels llibres originals i de la versemblança, és una producció tan espectacular que serà el que quedi per al futur com a definició d'aquests anys en l'audiovisual.

'LINE OF DUTY'. Quarta temporada i cada vegada millor. Els anglesos segueixen en plena forma quan es tracta de fer thrillers.

'MASTER OF NONE'. Segona temporada de la comèdia d'Aziz Ansari, o com fracassar pot ser divertit.

'MINDHUNTER'. Dirigida per David Fincher per a Netflix no podia fallar. Tot en ella és bo, però ni enlluerna, ni sorprèn. Ens hem acostumat a les bones propostes.

Notícies relacionades

'STRANGER THINGS'. El fenomen per a joves en edat i esperit de la temporada.

'THE HANDMAID'S TALE'. Adapta la novel·la de Margaret Atwood. La protagonista, Elizabeth Moss, està insuperable i la sèrie és la més important, dura i necessària de l'any.